Recept voor lekkere benen, handen en voeten


Als we dan toch recepten aan het posten zijn, doe ik ineens even verder met de volgende drie…
Het zijn wel geen recepten voor eetbare eindproducten tenzij u aan een of andere perverse aandoening lijdt, maar ik ga er toch maar even van uit dat dat niet het geval is…, maar ik wist even niet onder welke noemer het anders te plaatsen…
Alle drie de recepten komen van… u raadt het al: Pinterest!

Recept voor lekkere benen:
Dit is in feite een scrub.
Meng 5 delen suiker met 2 delen olie (bvb baby-olie, al las ik ook verhalen van mensen die gewoon olijfolie gebruiken…). Voeg eventueel nog enkele eetlepels citroen- of limoensap toe (voor de geur en zou als “exfoliator” werken), maar pas dan wel op ivm houdbaarheid.
Ik voegde ook nog enkele druppels etherische olie toe.
Nu komt het: ga onder de douche, en scrub je benen met deze scrub. Laat het mengsel op je benen en scheer je benen met dit mengsel als scheercrème.
Er zal vrij veel viezigheid afkomen en da’s normaal, dat zijn dode huidcellen.
Scrub na het scheren nog een keer. (Eventueel nog een keer het scheren herhalen)
Was nog eens na en na het afdrogen insmeren met een bodylotion.
Zijdezachte benen gegarandeerd!
(Ik geef toe, smakelijk klinkt het misschien allemaal niet, maar ik heb het uitgetest met de gedachte “baat het niet dan schaadt het niet” in het achterhoofd en ik kan alleen maar enthousiast zijn…)

Recept voor lekkere handen en/of voeten:
Een tijd geleden maakte ik dit onder andere voor de “juffen” van Kleine Kadee, als bedankje voor hun inspanningen van het afgelopen schooljaar.
Meng 2 delen babylotion met 1 deel vaseline en 1 deel “witte crème” (bvb de blauwe blikken doos van Nivea) met een mixer tot je een schuimig mengsel krijgt.
Verdeel over potjes en smeren maar!
Deze crème trekt vrij makkelijk in en laat zelfs mijn voeten in prima staat de zomer doorkomen (ik heb nogal veel last van kloven… auw…)

Geef een reactie

