Op dieet


Na het lezen van deze titel zal menig lezer onder u waarschijnlijk denken dat ik op dieet ga.
Ik zal u moeten teleurstellen.

En nee, ook Grote Kadee gaat niet op dieet…

Toegegeven, het zou ons allebei geen kwaad doen, maar de enige ten huize Kadee die effectief op dieet gaat is… Kleine Kadee!U verslikt zich in uw koffie/thee/water/…?

Daar kan ik inkomen.
Kleine Kadee is inderdaad niet van de diksten.
Integendeel.
Zijn vroegere kine “grapte” wel eens dat ze piano kon spelen op zijn ribben… (ach ja, humor…).
Heel even was het zelfs spannend of er zelfs een maagsonde zou komen. Al bleek toen dat een bijwerking van de toenmalige medicatie “verminderde eetlust” was, tot zelfs “magerzucht”.
Medicatie aangepast en Kadeeke at weer veel beter.
Maar veel vlees zit er nog steeds niet aan.
Kadeeke krijgt elke maaltijd fijngemalen als een papje, krijgt geen koekjes of iets in die zin tussendoor (want dat kan hij niet knabbelen), een heeft bovendien een hoop voedselallergieën.
Het is dus niet zo evident om wat meer “body” te creëren…

Maar in samenspraak met de diëtiste van het ziekenhuis gaat Kadeeke nu op dieet.
Een dieet in omgekeerde richting welteverstaan.

Kleine Kadee eet vanaf vorige week ’s morgens 250g soya yoghurt of soya pudding met haverzemelen door gemengd.
’s Middags krijgt hij 250-300g vlees/vis met groenten en aardappelen gemixt tot een papje.
’s Namiddags fruitpap.
En ’s avonds sluiten we af met nog een keer warm eten. Eventueel nog een soya pudding als dessert.

Nu mag je 2 keer raden: als ik een week dieet, is er na die ene week nog vrijwel niets van te merken.
Maar na deze ene week is Kadeeke al opmerkelijk “gevulder”. ’t Zal hier een gang gaan…
Ik zal mijn armspieren al maar eens beginnen trainen voor al dat extra gewicht dat ik zal mogen heffen 😉

Een gedachte over “Op dieet

Plaats een reactie