Wandeling


Na mijn stukje van vorige week (u herinnert zich vast wel mijn niet zo aangename ervaring in een niet nader te noemen winkel…?) kwam er heel wat reactie.
En zoals gezegd: dat deed deugd.

Mijn stukje heeft heel wat losgemaakt.
Bij mezelf, in mijn gezin, bij vrienden en zelfs bij wildvreemden.
Ik weet nog altijd niet met 100% zekerheid of ik het begrepen heb zoals zij het bedoelde, maar het heeft wel een paar krassen op mijn ziel gemaakt.
Het scherpe is er voor mij nu uit, ook dat is iets dat ik te danken heb aan mijn Kadeeke 😉 : hij heeft me geleerd vandaag te leven, niet gisteren of morgen.Op de blog, op Feestboek, op mail, mensen die me persoonlijk kenden spraken me er wel eens “in het echt” over aan, sms-jes, telefoontjes, …

De woorden van de madam-in-kwestie raakte me net zo omdat ik ze echt niet van haar kant verwacht had.
En dus liet ik even mijn verdedigingsschild zakken…

Een tijd geleden leerde ik de mensen achter Mieketo kennen.
Een heel fijne ontmoeting, met ondertussen al heel wat heen-en-weer-gemail (ondanks het stopzetten van het ketogeen dieet 😉 ) en de leuke vaststelling dat we naast dat dieet nog heel wat raakpunten hebben.
Vorige week kreeg ik een mail van Els.
Met de vraag of ze over mijn ervaring van vorige week mocht schrijven.
Het resultaat was een heel mooi, gevoelig stuk, dat ik jullie zeker niet wil onthouden.
Jullie vinden het hier: KLIK-KLIK-KLIK.

Dank je wel Els, en alle lieve andere lezers, voor het mee-maken van de wandeling! 😉

3 gedachtes over “Wandeling

  1. Supermooi geschreven!!! Echt waar, het ontroerd en zelfs een keiharde noot kan hierdoor kraken en (hoop ik toch) meeleven met de ouders en hun beter begrijpen.
    PS Indien mevrouw van de winkel dit hiérna toch niet kan, zou ik haar eens de vraag stellen wat ze met haar ouders zou doen indien deze ooit naar de palliatieve zorg zouden moeten (laat ons hopen voor haar van niet natuurlijk), ook de stekkertjes uittrekken???

Geef een reactie

