Hik


Zelfs toen Kleine Kadee nog een baby-in-de-buik was, had hij regelmatig de hik.
Mijn hele buik schudde dan heen en weer, zonder dat ik er de minste controle over had.
Een heel bizar gevoel…
Toen hij dan werd geboren, bleek al na enkele maanden dat hij (verborgen) reflux had.
Slikken, krampen, hikken, overgeven (ow ja, vréselijk veel overgeven), maag- en slokdarmontstekingen, you name it…
Ondertussen gaat dat veel beter, dank zij medicatie en wie weet ook wel “groter worden”.
En ja, hij heeft nog regelmatig de hik, maar daar hebben we allemaal al wel eens last van zeker?
Al blijft Kleine Kadee ook hier een specialleke, want hij heeft dan niet 1 keer de hik per dag, maar echt wel herhaaldelijk.
Zijn record staat momenteel op 8 x op 1 dag.

Vandaag bleef Kadeeke een dag thuis bij mij. Voormiddag gingen we op bezoek bij een kennis (lang verhaal, leuk verhaal, maar in feite niet van belang voor het hele hik-verhaal).
Tegen dat we daar toekwamen had hij er al 2 hikbuien op zitten…
En da’s vermoeiend! (voor hem)
Hij viel daar dus prompt in slaap.
Om even later wakker te worden en een charme-offensief in te zetten 😀

Vanmiddag flink gegeten en daar gingen we weer… huilen, wringen, hikbui, beetje braken, schattig doen, huilen, geeuwen, …
Toen ik dacht dat alle “boerkes” eruit waren en hij uitgehikt was, stak ik hem dus maar in bed. Misschien zou hij wat moeten rusten?
Maar al gauw hoorde ik weer geluid in de slaapkamer en… gehik.
Toen de teller op 6 hikbuien stond, heb ik hem in zijn rolstoel gezet en ben ik maar eens een wandeling met hem gaan maken. Hikken kan hij buiten ook en wat afleiding zou hem goed doen.

U gelooft het nooit maar toen we buiten kwamen begon Kleine Kadee te lachen en te trappelen van plezier!
We hebben een fijne wandeling gemaakt en toen we terugkwamen heeft hij pudding gekregen (leek me iets makkelijker verteerbaar dan de fruitpap van mango en banaan die ik voorzien had).
Eten met een smile tot achter zijn oren.
Heeft hij zeker van zijn pa, die eet ook zo graag pudding 🙂

Tot nog toe geen hik.
Zou de teller vandaag blijven staan op 6 keer?

2 gedachtes over “Hik

Geef een reactie

