Maagsonde


Sinds gisterennamiddag zit ze erin, die maagsonde.
Kleine Kadee moest nuchter blijven tot een uur of 1 in de namiddag en daar was ik wel wat bang voor, maar hij heeft dat schitterend gedaan!

Tegen 13u kwamen ze hem dan halen en ik ging nog even mee tot op het operatiekwartier. Kadeeke in slaap, mama door het doolhof van gangen terug naar de kamer.
Gelukkig kwam S. mij een beetje afleiden 🙂
Op zich is dat blijkbaar vrij snel geplaatst, zo’n sonde. Een kwartiertje hebben ze aan hem gewerkt…
Maar doordat deze sonde met een vrij nieuwe techniek geplaatst is, waarbij het plaatje aan de binnenkant meteen verankerd wordt (verdere details ga ik u hier besparen), is de plaatsing wel iets pijnlijker. Voordeel is dan weer dat ze ineens goed zit en er geen tweede ingreep nodig is.
Maar die pijn dus… er werd extra pijnmedicatie voorzien en gisteren deed hij dat eigenlijk wel heel flink.
Vannacht is hij een keer of 3 wakker geweest, maar mama kent ondertussen al heel wat truken-van-de-foor (helaas nog niet allemaal 😉 ).

Vanmorgen was hij dan ontroostbaar.
Had hij honger? (sinds maandagavond mocht hij niets meer eten, gisteren heeft hij enkel baxters met glucose enzo gehad)
Had hij pijn?
Wou hij gewoon wat op die fantastische mama-schoot zitten en knuffelen? 😀

Ik heb de hele voormiddag met hem op mijn schoot gezeten, en dat hielp… soms.
Momenteel loopt zijn eerste “voeding” binnen: suikerwater. Als dat lukt mag hij straks een beetje pudding eten van een lepel.
Hij kreeg zonet ook wat extra pijnstillers, dus sinds een vijftal minuutjes is het hier heel stil 🙂
Tijd voor mij om een stukje te schrijven en mij in stilte bezig te houden… of ook een dutje te doen…

4 gedachtes over “Maagsonde

  1. Onze kleine kadee heeft je nu sterk nodig en niemand kan hem zo goed “bemoederen” als jij! Je doet dat trouwens prachtig! Vrijdag komt de Opma brigade langs …

Geef een reactie

