Oost west thuis best


Het was hier even stil he?
Dat komt omdat het even drukker dan voorzien werd, daar met mijn Kleine Kadee en omdat Oma Kadette gisteren kwam aflossen en ik daardoor wat slaap kon bijtanken.
Maar wees gerust: na het lezen van dit stukje bent u weer helemaal up to date!
We keren even terug naar het laatste stukje dat hier verscheen:
Kadeeke had net Dafalgan gekregen en hij was rustig in slaap gevallen.
Het was te mooi om waar te zijn, en we hadden het kunnen weten (bij ons gaat namelijk nooit iets écht volgens plan)… tegen dat de voeding helemaal was doorgelopen en Kadeeke zijn boerkes gelaten had was het zover: alles wat er net ingepompt was, kwam er netjes terug uit.
Tot de laatste druppel.
Huilende Kleine Kadee, sympathiserende Grote Kadee (zien kotsen doet kotsen blijkbaar *rol-oog* 😀 ) en ik hield Kleine Kadee dan maar flink boven zo’n lekker kartonnen nierbekken. Toen dat volgespuwd was volgde er nog eentje.
Grote Kadee ging naar huis, hij moest de volgende dag werken, en ik ging de nacht in met Kleine Kadee.
Hij heeft nog een paar keer overgegeven, en nu kwam er ook oud bloed mee. Waarschijnlijk zat dat nog in zijn maag van de operatie.
De nachtverpleegster en ik hebben dan nog eens lakens vervangen, Kadeeke gewassen en hem een verse pyjama aangetrokken en dan heeft hij nog wat geslapen.

U raadt het al: wij gingen vrijdag niet naar huis.

Omdat ik vermoedde dat er ook wel wat stoelgang-toestanden konden meespelen, kreeg hij vrijdag in de loop van de dag een Fleet (mini-lavement) en haalde hij toen opgelucht adem.
In de namiddag kwam er iemand langs van de firma van de sondevoedingspompen (scrabble-woord!!!) en daar zaten we dan met een pomp, een doos met plastieken leidingen en 2 dozen met zakjes sondevoeding.
Gelukkig ook met een papieren handleiding 🙂 want hoe geduldig en vriendelijk die mevrouw ook alles uit de doeken had gedaan, zo iets moet je eerst eens “doen”.
Ik toch…

Gisterenavond is Oma Kadette mij dan komen aflossen in het ziekenhuis en Kadeeke had een goeie nacht (zij dus ook, jeej!).
Vanmorgen kregen we groen licht om hem te gaan halen en zijn we met onze dozen en zakjes en mét Kadeeke en oma naar huis gekomen.
Hij is nog wat plattekes, maar dat verbaast me niet echt na zo’n ingreep…
Vanavond zal ik voor het eerst helemaal zelf de sondevoeding aankoppelen.
Best een beetje spannend 🙂
Ik ben benieuwd of ik de hulplijn (ze hebben zo’n 24/24u service voor de grote lichten onder ons) ga moeten bellen…
Maar dàt, lieve lezers, is nieuws voor morgen 😉

2 gedachtes over “Oost west thuis best

Geef een reactie

