Nieuwsflash over Kadeeke


Omdat ik weet dat er heel wat mensen zijn die aan Kadeeke denken en voor hem duimen en omdat ik ook weet dat er heel wat mensen op nieuws wachten deze nieuwsflash.
Zelf ben ik een beetje duf in mijn hoofd, dus dit wordt een rechttoe-rechtaan-stukje, zonder al te veel tralala en schrijfstijl-truukjes en andere “krollekes”, maar mijn lezers kennende is mij dat vast vergeven 😉

Kadeeke ligt nog steeds op de afdeling intensieve zorgen.
In mijn vorige stukje schreef ik nog dat ik dacht dat hij ’s anderendaags naar de gewone kinderafdeling zou mogen komen, maar hij zal er hoogstwaarschijnlijk nog tot na het weekend blijven.

Zo’n heupoperatie blijkt een heel pijnlijke operatie te zijn, dus hij heeft echt wel de nodige pijnstilling nodig.
Hij krijgt op regelmatige basis morfine-shots en hij krijgt een continue toediening van valium. Hij verkeert dus in hogere sferen en dat gun ik hem van harte, want als de morfine begint uitgewerkt te raken is het duidelijk dat mijn Kleine Kadee pijn heeft.
Maar zijn comfort primeert, dus over pijnmedicatie wordt niet moeilijk gedaan.

Vandaag hebben ze zijn benen gestrekt.
Door pijn verkrampen we namelijk en trekt hij dus zijn knietjes op.
Zijn spieren moeten echter voldoende gerekt blijven en dus heeft hij nu een soort spalken die zijn benen gestrekt houden.
Zijn onderbenen zijn gegipst en gespreid dmv een stang tussen zijn benen, zodat zijn benen in een juiste hoek blijven staan in zijn heupen.
Zo zal hij 8 weken gepositioneerd blijven.
Hoe dat dan gaat met pampers is mij voorlopig nog een raadsel 🙂 (hij heeft nu een blaassonde, dus daarover moet ik nu mijn hoofd nog niet breken)

We zijn geraakt door de lieve mails, sms’en, telefoontjes, Facebookberichtjes, …
Van bekenden en onbekenden, soms zelfs uit onverwachte hoek.
Het doet ons deugd dat Kleine Kadee door zoveel mensen mee gedragen wordt.

Op de kinderafdeling waren de verpleegkundigen en de dokters al allemaal gezwicht voor zijn charme-offensief, maar ik heb de indruk dat ik op de afdeling intensieve zorgen zo stilaan ook al lidkaarten van zijn fanclub mag beginnen uitdelen 😉

Ik hou jullie op de hoogte…

8 gedachtes over “Nieuwsflash over Kadeeke

  1. Fijn dat je even een berichtje stuurt. Ik ben een van die mensen die jij beschrijft…. Ooo, over een heupoperatie moet je inderdaad niet te licht denken, het valt bijna altijd tegen. Ik wens jullie veel sterkte en kracht en zo. Er is niks aan te doen, jullie zullen er doorheen moeten. Gelukkig dat hij een maagsonde heeft zeg! Hadden jullie natuurlijk zo gepland,maar het is toch maar mooi gelukt! Hé en ik denk aan jullie hè? Maar voel je niet verplicht over die updates. We weten dat je ze geeft als je kan , anders moeten wij maar even wachten. liefs uit Zweden, maar bijna uit Nederland

  2. Ook ik ben telkens blij nieuws te lezen van Kleine Kadee… Al is het niet telkens goed nieuws ( intensieve zorgen is niet leuk voor kleine kadee maar ook niet voor de mama en papa), telkens is er de verbazing dat jullie nog positief blijven… Ook ik ben met mijn gedachten bij Kleine Kadee en bij de mama en papa! Veel beterschap aan Kleine Kadee en veel sterkte aan mama en papa…

Geef een reactie

