Liebster Award


Afgelopen week werd ik genomineerd voor een blog award!
Dat was een primeur…

Ik werd genomineerd voor de Liebster Award.
Een soort kettingbrief, toegegeven, maar ik ben wel zo ijdel dat ik gevleid ben 😀

Ik werd genomineerd door Carrie en ik kopieer gemakshalve even de regels van de Liebster Award:

Dit moet je doen als je genomineerd bent:

1. Geef 11 feiten over jezelf.

2. Beantwoord de 11 vragen van diegene die je nomineerde.

3. Nomineer zelf 11 bloggers met 200 volgers of minder.
Deze regel ga ik een beetje aan mijn laars lappen in die zin dat ik blogs ga nomineren die ik zelf regelmatig volg en plezant vind. Ik ben eerlijk gezegd niet zo bezig met hoeveel volgers iedereen heeft en zou al helemaal niet weten hoe ik daarachter zou kunnen komen gezien de verschillende “basisprogramma’s” om een blog te beginnen.

4. Stel deze 11 bloggers 11 vragen.

5. Breng de genomineerden op de hoogte van hun nominatie

6. Noem diegene die jou heeft genomineerd.

Bon, de 11 feiten over mezelf…
Effe denken.

  1. Ik heb krullen.
    Van nature, ja.
    En daar heb ik mijn hele leven al een haat-liefde-verhouding mee.
    Ik vind compleet steil haar mooi, en het lijkt me heerlijk want in mijn hoofd valt dat altijd goed. Waarschijnlijk is de realiteit dat dit net zo min waar is als bij krullen…
  2. Ik Weight Watch! Ik ben dit jaar maar liefst 12 kg afgevallen, en mijn intentie is om dat volgend jaar ook te doen.
    Over drie jaar zie je me niet meer staan! (ok, lichtelijk overdreven, maar gun mij mijn blijdschap)
  3. Ik ben nooit een “meisje”-meisje geweest. U weet wel: roze, glitter, poppen spelen, rokjes dragen, … en ik ben dat eigenlijk nog altijd niet.
  4. Ik kokhals van dingen als gestoofd witloof of rode kool of spruiten. En de geur alleen is inderdaad al genoeg, ja.
  5. Als je mij als kind vroeg “Wat wil je later worden?” antwoordde ik steevast: “Schrijfster!”
  6. Ik ben veel te kritisch voor deze wereld 😀
  7. Ik heb had heel veel principes, maar heb er al een hoop overboord gezwierd sinds ik mama ben van Kleine Kadee.
  8. Ik heb ooit een cursus Zweeds gevolgd (en zou nu heel graag het weinige dat er nog van overblijft onderhouden, maar hoe…)
  9. Ik eet heel graag boterhammen, liever dan warm eten eigenlijk.
  10. Ik onnozel word als ik mensen hoor praten over “de” Limburg.
    Voor eens en voor altijd: Limburg heeft geen lidwoord.
    Geen.
  11. Ik heb een stokpaardje voor taal: dt-fouten, verwarring van heten en noemen, … mijn haar gaat er recht van staan (die krullen, inderdaad)

De 11 vragen van Carrie:

  1. Wat vind je jouw beste eigenschap als persoon?
    Ik ben heel trouw.
    Mensen die me na aan het hart liggen kunnen op me rekenen.
    Altijd.
    Helaas ben ik wel heel principieel voor mensen die daar misbruik van maken.
  2. Wat vind je het mooiste lichaamsdeel aan jezelf?
    Ik verwijs hiervoor naar mijn haat-liefde-verhouding met mijn krullen die ik hierboven uit de doeken deed.
  3. Wat zou je graag aan jezelf veranderen?
    Ik zou best wat meer aanvaardend in het leven willen staan.
  4. Wat zou je graag aan de wereld veranderen?
    Dat vind ik een vraag die kandidaten van een miss-verkiezing beantwoorden, en aangezien ik dat niet ben ga ik deze overslaan 🙂
  5. Wat lijkt jou een droomjob?
    Een hele dag bezig zijn met knutsels en frutsels, dingen maken of andere mensen dat leren.
  6. Hoe belangrijk is je uiterlijk voor je?
    Waarschijnlijk minder belangrijk dan voor de meeste vrouwen…
  7. Wat is jouw favoriete feestdag en waarom?
    Ik denk Kerstmis, ondanks mijn afkeer voor winter.
    Ik hou wel van de symboliek erachter (en nee dan heb ik het niet over “kinnekejezus”).
  8. Wat wil je in dit leven nog graag leren?
    Zo veel… Ik vind dat een moeilijke vraag om concreet te beantwoorden.
  9. Wat is het geheim/betekenis achter je blognaam?
    evavertelt spreekt voor zich denk ik: ik ben Eva en ik vertel. Over Kleine Kadee en Grote Kadee en… De plezante en minder plezante avonturen die we samen beleven.
  10. Wat vind je het leukst aan bloggen?
    Ik ben begonnen met bloggen om heel de problematiek van Kleine Kadee in mijn hoofd een beetje te ordenen, om mijn rust terug te vinden.
    Ik heb altijd graag geschreven, en bloggen is een apart medium.
    Gaandeweg ging ik ook over mijn crea-uitspattingen schrijven en over andere dingen dan Kleine Kadee zijn beperking.
    Het feit dat anderen met een “Kadeeke” op de een of andere manier kracht halen uit mijn stukjes vind ik een prachtig compliment.
  11. Welke geur doet jou denken aan je jeugd?
    Mijn moeder verklaart me gek als ze dit leest, maar de geur van strijk doet me denken aan mijn jeugd.
    Zelf heb ik een bloedhekel aan strijken, maar de geur heeft iets geruststellends.

Ik nomineer:
Biezonder
Mevrouw Pit
La Vie En Joey
Lotbegot
Achter de camera
Janneke
Kientjes’ Blog
Owl.mygod!
Miro & Isla
Suzelle
Evy’s Blog

Voilà, er zijn er nog meer, maar ik moet stoppen bij 11.

En dan de 11 vragen voor mijn genomineerden.
Ik moet bekennen dat ik vandaag niet veel inspiratie heb.
Dus ik ga een aantal vragen recykleren…

  1. Waarom ben je beginnen bloggen?
  2. Wat is je grootste succesrecept?
  3. Heb je al andere bloggers in het echt ontmoet?
  4. Wat is je lievelingsboek?
  5. Wat vind je de meest geniale uitvinding?
  6. Wat is het leukste cadeau dat je ooit kreeg?
  7. Wat is jouw guilty pleasure?
  8. Waar werd je afgelopen week erg blij van?
  9. Bespeel je een muziekinstrument?
  10. Ben jij een denker of een doener en waarom?
  11. Welk mysterie zou je graag ontrafeld zien?
3 gedachtes over “Liebster Award

Geef een reactie

