Snot-snotter-snotst


Dit najaar is Kleine Kadee nog niet veel naar school kunnen gaan.
Ah nee, hij had een langdurig verblijf in ons buitenverblijf vol te maken! (zo lang we er maar mee kunnen lachen zeker?)Het “voordeel” van zo lang niet naar school gaan, is dat hij dit najaar dus ook nog niet in aanraking kwam met hoestjes, rondvliegende snottebellen, niesbuien en dergelijke meer…
Maar Kadeeke gaat sinds 2 weken terug naar school en kijk: ’t is zover!
Gisteren kwam hij redelijk versnotterd thuis.
Geen erg: neusje spoelen met fysiologisch serum, we know the drill. Hij maakte geen koorts, en voor een verkoudheid meer of minder gingen wij nu eens niet overreageren zie!
Maar tegen de avond, toen Kadeeke moest gaan slapen, liep het snot uit zijn neus. Hij kon niet meer op zijn tutje zuigen (ah nee, want dan moest hij door zijn neus ademen en die zat bomvol snot) en dus gaf hij groot protest… en u weet wat huilen met de snotproductie doet, toch?

Inderdaad ja…

Ik heb hier gisterenavond dus in de zetel met Kleine Kadee op schoot tv gekeken, in de hoop dat hij op mijn schoot wél in slaap zou vallen.
En dat lukt altijd nét niet.
Oogjes werden zwaar, ademhaling werd rustig, oogjes vielen toe (jeeej!)… en gingen dan weer open, gepaard met een huilconcert dat zei: “Ik ben moe en ik kan niet slapen…”
Uiteindelijk ben ik iets over 11 maar samen met hem in bed gaan liggen, met een dikke, in stukken gesneden ajuin naast ons bed.
Veel mensen bekijken mij raar als ik dat zeg, maar ’t is wel iets dat helpt: de geurstoffen die vrijkomen maken je neus weer vrij.
En kijk: Kadeeke zuchtte eens diep, toverde een glimlach op zijn gezicht en viel zowaar in slaap!

Voor eventjes toch 😀

Al bij al is hij de nacht vrij goed doorgekomen en wij ook, maar onze afspraak in Jette vandaag (controle-onderzoek) hebben we toch maar verplaatst naar volgende week.
Uitdaging dit weekend: Kleine Kadee had een weekendje in kortverblijf geboekt (enfin, nee: WIJ hadden dat voor hem geboekt natuurlijk).
Want dit weekend wordt de elektriciteit in ons huis gelegd!
Grote Kadee gaat met enkele lieve vrienden en familieleden werken, ik pendel tussen appartement en huis om de mensen van eten en drinken te voorzien.
Dat is althans het plan. Want het is vandaag vrijdag de 13de…
Ik hou het erop dat het een “gewone” verkoudheid is, maar als Kleine Kadee mij al 1 ding geleerd heeft is het wel dat ik altijd moet voorbereid zijn op het onverwachte 😉

7 gedachtes over “Snot-snotter-snotst

  1. Hey,

    hopelijk blijft het bij een gewone verkoudheid. HIer houden we ook ons hart vast. Voorlopig is het bij Oona ook alleen maar gesnotter, maar met de rondgaande beestjes weet je natuurlijk nooit.
    Hopelijk valt het goed mee in het kortverblijf en gaan jullie bouwwerken goed vooruit!
    Groetjes Katleen (mama Nore en Oona)

    1. is inderdaad een goeie tip, vicks zou beter werken zo.
      alleen mag kleine kadee geen vicks gebruiken, zou gevaarlijk zijn in combinatie met epilepsie… 😦

Geef een reactie

