De dag toen mijn zoon mij om 6u45 verraste…


Wie mij een béétje kent (of wie mijn stukje van vorige week las) weet dat ik geen ochtendmens ben.
’s Morgens vroeg gaat het hier bij mij een beetje op automatische piloot, moet er vooral niet te luid gesproken worden (oren moeten nog wakker worden) of te enthousiast gedaan worden (zenuwen moeten ook nog wakker worden).

Als u weet dat wij in de week tegen 6u15 opstaan zodat Kleine Kadee gewassen en gekleed geraakt, wij zelf ook, Kleine Kadee zijn medicatie binnen heeft en de voeding goed gestart is en dat allemaal tegen dat de bus Kleine Kadee ophaalt, begrijpt u dat ik het ’s morgens al eens moeilijk heb 🙂
Vannacht had Grote Kadee bovendien nogal slecht geslapen (iets met een overdosis wine gums en bijhorende maagpijn), dat schaap had een uur of 2 in dromenland vertoefd, dus mocht hij vanmorgen blijven knorren.

Eva ging dat varkentje wel eens wassen! Hà!

En we deden dat niet slecht, mijn ochtendhumeur en ik, al zeg ik het zelf.
Kadeeke was vrolijk en had kapoenenstreken en vond alles plezant.
Toen hij klaar zat in zijn rolstoel zag ik dat hij nogal vaak naar mijn goesting op zijn washandjes zat te sabbelen en te knabbelen, pakte ik met zijn ene hand zijn handje (met washandje) vast en probeerde met mijn andere hand zijn tut te pakken.
Kwestie van dat kind een alternatief te bieden…
Mijn hand met daarin zijn hand-met-washandje zweefde ergens voor zijn gezicht en voor ik het wist beet Kadeeke niet in zijn washandje maar in mijn vinger!!!
Geloof mij: mijn zoon heeft scherpe tanden! (er staan nog altijd rode bijtsporen op mijn vinger, ocharme ik… 😉 )
Hij wilde niet lossen en had het grootste plezier.

Straf, als u weet dat hij de betere bijtring en dergelijke niet interessant genoeg vindt om zijn tanden in te zetten, nee: hij likt daaraan…
Maar mama’s vingers, tja, da’s toch nog een andere klasse 😉

14 gedachtes over “De dag toen mijn zoon mij om 6u45 verraste…

  1. Oei, oei, Grote Kadee was ook direct wakker zeker, ook al mocht hij eens wat langer slapen? En ons “mini”Kadeeke zal ook wel gedacht hebben “wat heeft mijn mama een luide stem, ‘k zal mij maar wat gedragen de komende maanden…” 😉

Geef een reactie

