Een tip van de sluier?


U bent ondertussen vertrouwd met het verhaal van de washandjes en het vingerbijten van Kleine Kadee (al dan niet in zijn eigen vingers).
Maar wij hadden er nog altijd het raden naar waarom hij dat nu plots begon te doen…
Vandaag denk ik dat ik mogelijk de oorzaak heb gevonden.
Al ben ik niet helemaal zeker van het verband tussen beide…

Kleine Kadee werd in december 6 jaar.
En ik zag op Facebook al wel wat berichtjes van ouders van leeftijdsgenootjes passeren over uitvallende tanden en de bijhorende “schietbarak” die dan de tandpasta-smile van het kadeeke in kwestie vervangt.
Ik had het dus wel moeten voelen aankomen, maar Eva dacht “we zien wel”…
Vandaag kwam ik bij het eten geven met de lepel tegen zijn bovenste snijtand en zag iets bewegen.
Toch even voelen met mijn vinger (aan Kleine Kadee zijn tanden voelen is op eigen risico, daar ben ik mij van bewust) en inderdaad: die tand staat een beetje los!
Die ernaast trouwens ook al een klein beetje…
Kleine Kadee vond dat wel leuk, dat gewriemel aan zijn tanden en liet mij braaf doen.
Geen enkele keer probeerde hij de bijten! 🙂
En toen kreeg ik de tanden in zijn onderkaak in het oog… daar toch ook maar eens voelen.
De eerste tand staat daar dus al helemaal klaar om uit te vallen. Ok, het zal nog niet voor morgen zijn, maar er zit al flink wat beweging in.

En toen viel mijn frank!
Hebben we niet allemaal, toen onze melktanden uitvielen, zitten wriemelen met onze tong tegen die wiebelende tand?
Of met onze vingers aan die tand zitten prutsen?
Kleine Kadee kan dat niet, maar door met zijn handjes in zijn mond te zitten bereikt hij volgens mij hetzelfde gevoel.
Sterker nog: met die washandjes heeft hij meer grip! 🙂
Hij vind het precies heel plezant als ik zijn tandjes beweeg.

Mysterie opgelost?
Of is het een het gevolg van het ander?

Wait and see…

4 gedachtes over “Een tip van de sluier?

  1. Ik had het verband zelf niet gelegd, maar hier zit er inderdaad ook eentje continu met zijn vingers in zijn mond…. Volgens mij zit je goed met je theorie.

Geef een reactie

