Vergist!


Enkele dagen geleden schreef ik nog over Kleine Kadee zijn vermoedelijke oorontsteking.
Maar ik was mis! (goeie keuze van niet in de geneeskunde carrière te willen maken hihi)

Gisteren gaf de thermometer hier nog altijd gemakkelijk 39°C en meer aan, dus werd de huisarts gebeld.
Nadat ik ’s middags ook nog eens vakkundig werd ondergebraakt (inderdaad: ik, Kadeeke zelf én de zetel waren “gezegend”, maar geen paniek voor de mensen die hier regelmatig over de vloer komen: alles is netjes opgekuist), was ik wel benieuwd naar wat de diagnose zou worden. Want van een oorontsteking moet je volgens mij niet braken… hoewel?

In de loop van de namiddag kwam de huisarts Kleine Kadee onderzoeken.
En het werd… een witte angina!
Dat dutske…

Ik heb al een aantal van die gevallen achter de kiezen en ik weet dus dat dat pijn doet.
Ook als volwassene.
Ik kan me dus voorstellen dat mijn kleine man zich mottig voelt.
Er werd een nieuwe (straffere) antibiotica-kuur opgestart en Kadeeke moet zo lang hij koorts heeft thuisblijven.

Onze slaapgewoonten zijn ook lichtjes aangepast: Kleine Kadee en Grote Kadee slapen nu samen in het grote bed, ik slaap in de zetel.
Door de “groei” van Flavie (owjaaa, een tweede kindje tekent zich veel vlugger af!) en de extra slaap die mijn lichaam toch wel vraagt, lukt allemaal samen in bed niet meer, al hebben wij een vrij groot bed.
Dus zorgt Grote Kadee ’s nachts met veel liefde en toewijding voor Kleine Kadee.
Die wordt namelijk zo nu en dan wakker met de nodige kreuntjes en zielige geluidjes en moet dan even geknuffeld worden.

Dank je wel Grote Kadee!

Overdag is de zorg dan aan mij, en dat houdt in: véél schootje-zitten, sussen, proberen eten geven, afkoelen met koude washandjes, …
Duimen maar dat hij zich snel wat beter voelt!

3 gedachtes over “Vergist!

Geef een reactie

