Nachtraaf #3


Gisterennamiddag kwam ik met Kleine Kadee naar het Buitenverblijf.
Het wordt hier zo stilaan echt onze tweede thuis, want we waren geen half uur hier of we hadden al 4 bekenden gezien 😀


Gisterenavond maakte ik Kadeeke samen met de verpleegster klaar en al grappend zei ik iets in de zin van dat hij, hem kennende, nu uitgerekend deze nacht wel zou doorslapen…

Geen 10 minuten na het starten van zijn sondevoeding was Kleine Kadee in dromenland.
Bij het loskoppelen van de leiding toen de voeding gedaan was werd hij wakker, maar hij viel al snel terug in slaap… Tot het moment dat ik besloot ook in bed te kruipen. Iemand Murphy gezien?
Hij haalde alles uit de kast: snikken, huilen, wenen, zonder tranen, met tranen, roepen, harder roepen, krijsen, …
Om dan, net zo snel als het begonnen was, op zijn tut aan te vallen en verder te slapen (het gekende scenario van thuis dus…)

Dit herhaalde zich enkele keren tussen pakweg 10u en half een en ik had al in het snotje dat dit een pijnlijk korte nacht zou worden.
De nachtverpleegster was al een paar keer komen kijken en luisteren naar zijn serenade en had hetzelfde voorgevoel als ik…
En dan ineens, totaal onverwacht, een zure boer en voor we het goed en wel beseften begon mijn kleine man over te geven. En nog eens.
Het gevolg van een boer die nog in zijn buikje wat voor de sondevoeding begon te lopen vrees ik.
Ik friste hem wat op, liet het grote licht maar aan en zette de tv aan. Lang leve Vitaya en VijfTV voor de niet-nadenken-tv op zo’n nachtelijk uur 😉
Een uurtje tv kijken, Kadeeke werd ook rustiger en hij viel in slaap.
Mijn ogen werden ook zwaar, en ik besloot toch nog maar eenpoging te doen om (stilletjes) in bed te kruipen.

Nu mag u 2 keer raden…
Kadeeke heeft doorgeslapen tot kwart voor zeven deze morgen!!!

Ik ben heel nieuwsgierig naar het resultaat van het EEG.
Zo meteen verwacht ik de neuroloog met de uitslag.

I will keep you posted!

4 gedachtes over “Nachtraaf #3

  1. Slechte nachten zijn het ergste. Een mens heeft slaap nodig. En liefst een paar uur achtereen. Goede nachten zorgen voor goede dagen. En dat zal bij jullie niet anders zijn. Dus duimen we dat er iets gevonden wordt. Een oorzaak. Een oplossing. Iets.
    Veel courage.
    En slaap wel!

Geef een reactie

