20 weken


Een cliché als een koe, maar het is waar: de tijd vliegt…
Het lijkt nog maar pas geleden dat Grote Kadee en ik jullie komen vertellen dat Flavie op komst was en kijk, we zijn al halfweg de zwangerschap! 😀
Elke zwangerschap is anders.
Een tweede zwangerschap beleef je anders dan een eerste en gezien de situatie met Kleine Kadee is dat hier alweer… “anders”.
Minder tijd om alleen maar op baby te focussen, minder tijd om ongegeneerd te genieten, als is dat laatste sowieso wel wat moeilijker, tijd of niet.
Grote Kadee en ik zijn allebei nogal nuchter van aard -gelukkig maar, denk ik soms als Murphy zijn staart hier weer eens roert – maar een onbezorgde zwangerschap kon dit onmogelijk worden. Niet met de voorgeschiedenis van de afgelopen 6 jaar…
In tegenstelling met de vorige keer denk ik nu niet echt vooruit, naar “eens Flavieke geboren zal zijn” en ter daarna. Ze nemen elke dag zoals hij komt en genieten vandaag (ja, ook al is dat tussen de ziekenhuisbezoeken door…).
En af en toe steken de zorgen toch wel eens de kop op, ook los van de problematiek van Kleine Kadee. Zorgen waar andere moeders (en vaders?) Ook wel eens mee worstelen als er een tweede kindje op komst is zoals “Ga ik dat tweede kindje wel evenveel liefde kunnen geven?” of “Wat als ik dat tweede kindje nu eens veel leuker zal vinden?”…
Toch weet ik nu al wel dat dat wel op zijn pootjes zal vallen, al zal ik een hele periode 2 baby’s in huis hebben en zal die oudste altijd een soort baby blijven…

Gisteren hadden we de fameuze 20 weken echo. En Flavie doet dat goed!  Alles er op en er aan, alles ziet er tot nu toe prima uit.
Oh ja: op de echo gisteren was ze een dwarsligger!  “Ze” ja, want we verklappen het nog altijd niet en voorlopig gaat het nog altijd over Flavie 😉

7 gedachtes over “20 weken

  1. Over die liefde moet ge u absoluut geen zorgen maken, dat kind floept er uit, samen met een portie liefde, ge hebt er gewoon meer van.
    Al begrijp ik de zorgen wel. Maar misschien staan jullie gewoon nuchterder in het leven, dan wij die in feite nog niets meegemaakt hebben. Misschien maakt kleine kadee jullie tot de prachtige ouders die jullie zijn en kan flavie daar alleen maar van meeprofiteren.
    Hoe dan ook, jullie zullen dat goed doen. Op jullie manier. En dat is nog altijd de beste manier.
    Ik ga er van uit dat jullie heel bewust voor flavie gekozen hebben. Een betere start kan ze zich niet wensen. En ja, ze zal een speciale broer hebben. Maar de broers en zussen die ik ken van die “speciallekes” zijn stuk voor stuk lieve, sociale mensen, die weten wat belangrijk is in het leven.
    Geniet nog maar een week of 19. En geniet daarna nog dubbel en dik!!!!!

  2. Geen zorgen maken over dat graag zien! Ik had daar ook bang voor en het is helemaal goed gekomen hoor, Al heb je tien kinderen, je ziet ze allemaal even graag, hoewel de ene meer zorgen nodig heeft dan de ander! Veel plezier met Flavieke!

  3. jullie doen dat schitterend, dochter en schoonzoon kadee. kleine kadee zal niets tekort komen, daarvoor zien jullie hem veel te graag… maar voor opa en oma blijft hij numero uno!
    jij blijft mijn “numero uno”,
    ook al komen er
    nog zes prinsessen
    en zeven
    supermannen bij,
    maar jij,
    jij blijft mijn numero uno.

    misschien zetten
    zij de wereld
    naar hun hand,
    wie weet
    zijn zij groot en sterk
    en van de duivel
    nog niet bang,
    maar jij,
    jij blijft mijn numero uno.

    er komt een kindje bij:
    een zomerbaby
    een zonnemensje
    een zomaar zachte zusje of
    een berelieve broer.
    ons hart staat wijd open voor hen
    maar jij, kleine kadee, jawel,
    jij blijft numero uno voor mij…

  4. Een dwarsligger, ik was een stuitliggen, komt helemaal goed met kleine flavie en maak je niet druk om de band tussen de grote broer en flavie, ik weet welke band Chattheo en FLo hadden en dat was slechts nicht en neef,……die gaan elkaar begrijpen zonder meer,…..en de liefde voor een 2 de kind, daar kan ik niet over oordelen, maar ik denk dat dat goed gaat komen 🙂

  5. Ik kan me natuurlijk niet in jullie schoenen stellen, of toch maar een heel klein beetje. Ik had inderdaad ook grote schrik : ga ik dat 2e kindje even graag kunnen zien als het 1e kindje, ga ik het eentje voortrekken op de andere, … Geloof me, slapeloze nachten heb ik ervan gehad. Maar ‘k heb geluk gehad, blijkbaar kunnen ouders hun liefde heel goed verdelen over àl hun kinderen. ‘k Maak geen onderscheid en ik zie ze allebei even graag, elk op hun eigen manier!! Ik twijfel er niet aan dat dat bij jullie ook zo zal zijn en by the way : wat Evy schrijft is ten volle waarheid xx

Geef een reactie

