Shit!


Toegegeven: ik heb getwijfeld over de titel van dit stukje.
Mijn moeder haar tenen krullen daar namelijk van (sorry mama).
Ik hoor haar bijna zeggen: “Allé Eva, zo’n taal, zo heb ik u toch ni opgevoed!”
Maar feit is dat deze titel uiterst toepasselijk is en de boel mooi samenvat…
Kleine Kadee is nu bijna 3 weken in Het Buitenverblijf. En sinds het begin maakt hij spontaan geen stoelgang…
Om de 3 à 4 dagen krijgt hij een fleet (zeg maar: een lavementje) en 5 minuten later hoor je het borrelen en ligt er een flinke hoop in zijn pamper (of met een beetje pech nààst zijn pamper).
Dit alles zonder moeite.
Geen echte verstopping, geen “brokken, …
Een mooie fruitpapconsistentie zoals de verpleegster het zo mooi uitdrukte 🙂

Ik moet eerlijk zeggen: ik heb nog nooit zo veel en zo gedetailleerd (kleur, consistentie, geur, you name it!) over stoelgang gepraat als de afgelopen weken!
Kleine Kadee kreeg thuis al elke dag Forlax Junior (’s morgens een zakje en ’s avonds een zakje), maar daarmee leverde hij dagelijks minstens één onwelriekend pakje af.
De afgelopen weken is dat opgedreven tot 6 (!) zakjes, zowel ’s morgens als ’s avonds.
Ondertussen is de Forlax Junior vervangen door gewone Forlax (minder hoeveelheid voor Kadeeke, minder centen uit onze portemonnee) en krijgt hij druppeltjes Laxuberon…

En kijk.

Gisterenavond kwam er ineens spontaan “productie”!
Haroe en brova en vreugdedansje voor mijn kleine man!!!
En vanmorgen weer.

Is de ban gebroken?
Geen idee.
Feit is dat Kadeeke vandaag een stuk beter in zijn vel zat 🙂

Vanmiddag kwam L, een begeleidster uit zijn school enkele uurtjes met hem doorbrengen (waarvoor nogmaals dank, L!).
En ze kreeg zowaar enkele glimlachjes van meneer-de-charmeur!!!

En vertelde ik al dat hij vlotjes eet tegenwoordig?
Waar is de tijd dat ik een half uur voor ik hem moest eten geven zelf maagpijn kreeg omdat ik op voorhand al weer wist wat voor een strijd het zou worden?
Niks daarvan nu. Hij krijgt ’s morgens 250 ml sondevoeding, lepelt ’s middags een 450g groenten-vlees-patatjes naar binnen, in de namiddag 400g fruitpap en ’s avonds nog eens een 450g groenten-vlees-patatjes!
Je vraagt je af waar hij het allemaal steekt, want Kadeeke is echt mager… al zal dat aan dit tempo niet lang meer duren denk ik 😀
En zeggen dat we indertijd nog calorieën hebben moeten bijgeven! Hà!

Hoe dan ook: het feit dat mijn kleine man weer flink zelf kaka doet, maakt dat hij naar alle waarschijnlijkheid vrijdag naar huis mag!!!
Nog even voorzichtig afwachten, we zijn nog niet vrijdag, maar ik roep toch al heel stilletjes voorzichtig “Jeeeeeej!”

9 gedachtes over “Shit!

    1. volgens de diëtiste zou het nu net beter moeten gaan omdat in vaste voeding veel meer vezels zitten dan in sondevoeding.
      “vaste” voeding is zijn kadeeke zijn geval ook nog altijd gepureerd voor alle duidelijkheid. hij krijgt ook extra vocht…

Geef een reactie

