Babycook


Toen ik zwanger was van Kleine Kadee en een geboortelijst moest/mocht gaan leggen, werd ik niet goed.
Zo veel dingen te koop voor zo’n kleine pruts.
En vooral: zo veel dingen die je in feite niet echt nodig hebt!
We hielden het vrij basic en kochten ipv een Babycook een stoommachine waarin ik het eten voor ons hele gezin kon stomen. Da’s gezond voor ons ook! 🙂


Waar ik op dat moment niet bij stilstond, is dat baby’s in het begin niet helemaal hetzelfde eten als grote mensen.
Ze mogen maar stelselmatig bepaalde groenten beginnen eten vanaf bepaalde leeftijden enzo. En onze stoommachine was wel wat groot om voor een klein boeleke alleen te vullen (je zag zijn worteltjes amper liggen in dat ding hihi) en ze gaf bovendien wel vrij veel afwas (nee, we hadden toen nog geen afwasmachine).

Toen alle voedselallergieën aan het licht kwamen ben ik klaargemaakte potjes beginnen kopen.
Het was hier niet meer te doen om telkens apart te koken en af te wegen…
Kadeeke was nu ook niet zo’n gigantisch grote eter.
Maar sinds ons laatste verblijf in Het Buitenverblijf is er iets veranderd: Kadeeke eet weer echt met smaak en vooral: veel!
Tijd dus om weer te gaan koken.
Bovendien zijn zijn voedselallergieën teruggebracht op 2 (!): koemelk en soja.
Daar valt wel wat mee te doen 😀
En toen kwam, ik weet niet meer juist hoe of waar, de fameuze Babycook nog eens ter sprake.
Voor de leken onder u: dat is een toestelletje dat in 1 en dezelfde pot groenten/vlees/vis/aardappelen stoomt en daarna mixt indien gewenst.

Ik stak mijn licht op bij mijn Feestboekvriendjes: wie gebruikt(e) het voor zijn of haar kind(eren) en hoe waren de ervaringen?
Er kwam vrij veel reactie op en die reacties waren grotendeels positief.
Met Flavieke in het vooruitzicht ging ik om.
En toen liet L. (klasgenootje van in de lagere school) mij weten dat ik haar Babycook mocht gebruiken: haar kinderen aten ondertussen al gewoon mee van tafel.
Driewerf hoera voor L.!
Dit weekend heb ik het ding volop uitgetest, zowel voor warme maaltijden als voor fruitpap (want “gewone” fruitpap verteert Kadeeke niet echt goed, diëtiste raadde me daarom aan deze ook te stomen. Beetje vitamineverlies, maar nog altijd beter dan braken).

Een wereld gaat voor mij open! 😀
De pot is voor een Kleine Kadee van 6 jaar misschien wat aan de kleine kant, maar op een goed kwartier tover je wel een verse maaltijd klaar. En nu heb ik gezien dat die dingen ondertussen ook in de handel zijn met grotere potten, zelfs in dubbele versie (een pot voor Kleine Kadee en een pot voor Flavie?).

Ik denk dat ik weet wat er op ons lijstje komt 😀

 

4 gedachtes over “Babycook

  1. Super Eva!!! Grote tijdswinst hé, ik vond het ook jammer dat ik hem bij Gilles nog niet had.. ‘K Zou zeggen, laat je gaan en geniet van die extra tijd nu voor jullie! X

  2. Moest wel lachen, want ik heb hem net van onze lijst gesmeten. Iedereen in onze omgeving bleef me maar vertellen dat een babycook compleet nutteloos was en dat ze hem een à twee keer hebben gebruikt. En nu doe jij me weer twijfelen…..

Geef een reactie

