Les goûts et les couleurs…


Enkele weken geleden ging ik met haar naar een shoppingcenter.
Kleine Kadee had nieuwe broeken en T-shirts nodig en aangezien ik geen al te fameuze shopper ben (shoppen is voor mij een noodzakelijk kwaad, een hele dag shoppen lijkt mij horror…) is zo’n winkelcentrum waar alles bijeen zit wel aanvaardbaar.
En in één van die winkels was het zover: ik bekeek de babykleding…
Tot nog toe had ik dat vakkundig kunnen mijden, de ongerustheid ivm lupus, afwijkingen, … had een iets te grote alarmbel in mijn hoofd geplaatst dus uit zelfbescherming keek ik voorlopig niet naar babydingen.
Maar de zwangerschapshormonen deden volop hun werk.
Wat is er veel veranderd sinds ik zwanger was van Kleine Kadee!
Eén ding is zeker: Flavieke zal in style haar wereld leren kennen 🙂
Al verschillen smaken…
Voor mij liever geen roze, geen bling-bling…
En laat nu net dàt uitgebreid in de rekken hangen! 🙂
Ik ben zelf nooit een meisje-meisje geweest.
Ik speelde niet graag met poppen, koken-eten was er ook niet bij, roze was mijn ding niet en te veel frullen ook niet.
Ik ben dus heel benieuwd wat voor een meisje Flavie gaat zijn… en ik vrees dat ik veel water in mijn wijn zal mogen doen 🙂

10 gedachtes over “Les goûts et les couleurs…

  1. Hier was het lievelingskleur van Marit heel lang GROEN (ikke blij want roze is ook niet direct aan mij besteed)…en toen kwamen de eerste vriendschapsboekjes mee naar huis (jaja, is al in de kleuterklas tegenwoordig!) en tgv de ‘groepsdruk’ veranderde dat groen uiteindelijk toch in roze. Gelukkig ziet ze ook graag ‘bloemenkleurtjes’ en bestaan er bloemen in allerhande kleurtjes 🙂
    En geef toe, schoon roze is toch ook niet lelijk hé ;p

  2. Ik zei altijd geen roos voor mijn dochter maar ook ik heb er aan moeten geloven…inderdaad nu is ze 7 en roos is zeker niet zo veel meer aanwezig …..

  3. Wat vreemd. Op een zeldzaam oudroze bloesje of jurkje na, heeft mijn dochter nooit roze gekregen of gedragen. En nu ze 12 is, is het zelfs de enige kleur die ze absoluut NIET wil. Roze spullen en glitterdingen zijn absoluut taboe voor haar kleerkast, wegens te belachelijk voor woorden. Kortom: opvoeding is alles!

  4. Ik wou ook geen roze, maar als de dochter dat graag wil… het sloop er stilaan in en eigenlijk, stiekem, is ze met echt felroze heel mooi (blonde haartjes en blauwe ogen). De jongste draagt alles behalve roze, dus ik kan daar mijn hartje aan ophalen (ik vind de spullen van onze oudste niet mooi, en zij vindt de spullen die ik kies niet mooi!)

Geef een reactie

