Platte rust


Al enkele jaren spreken wij over Het Buitenverblijf.
Normaal gezien in verband met Kleine Kadee…
Deze keer is dat toch een beetje anders.

Ok, ik had zelf ook al wel een bezoek aan Het Buitenverblijf gepland ergens eind juli.
Maar deze week werd er roet in het even gestrooid.
Maandagmorgen kreeg ik namelijk een bloeding. Na een telefoontje met materniteit zijn we dan maar naar het ziekenhuis vertrokken en de eerste onderzoeken waren ok.

Grote opluchting! 😀

In de namiddag stonden nog wat onderzoeken gepland en dat was toch wel even een ontnuchtering… Op de echo was “funneling” te zien. Dat betekent dat de baarmoederhals zich bovenaan begint te openen waardoor een soort trechtervorm ontstaat waar de baby en de vliezen onder invloed van de zwaartekracht kunnen beginnen drukken.
Ik werd opgenomen op materniteit en lig sindsdien plat.
Het plafond heb ik hier al aan een grondige inspectie onderworpen 😉

Kleine Kadee is voorlopig in kortopvang, een hele geruststelling, en Grote Kadee pendelt tussen thuis, Buitenverblijf en zijn werk.
Flavieke stelt het gelukkig goed, er zijn voorlopig geen contracties, maar we zijn uiteraard flink geschrokken.
Mits platte rust zouden we het nog wel even moeten kunnen uitzingen, maar de fysieke zorg voor ons Kadeeke maakt de situatie natuurlijk net dat tikkeltje complexer…

We hebben ons “netwerk” al om hulp gevraagd en toegegeven: hulp vragen is niet makkelijk of leuk, naar het moet nu echt. Want als ik – in het beste geval – maandag naar huis kan, zal ik ook daar niets mogen of kunnen doen…

We zullen maar eerst eens de echo van maandag afwachten en intussen het plafond hier wat verder bewonderen.

15 gedachtes over “Platte rust

  1. Je gaat zien, de zorg voor kleine kadee komt best in orde, natuurlijk niet zoals alleen een mama dat kan…maar toch, vertrouw er maar op, het komt goed. …Je kent het spreekwoord, van de nood een deugd maken….tijd en ruimte om je lieve lijf en leden eens te laten (uit-)rusten…mag wel hé na al die jaren 100 à 200 procent zorg te dragen…ik denk dat Flavieke daar voor iets achter zit, ik denk dat ze bij haar eigen heeft gedacht dat ze die mama al eens moet laten oefenen om eens efkes met haar alleen te zijn zo…wel slim, alleen de timing heeft ze wat verkeerd ingeschat, ze had beter nog een paar weekskes gewacht… Ik duim voor jullie allemaal Eva! Liefs, Tine

  2. OMG hoe verschrikkelijk, dit is mss een stom voorstel, maar kan ik iets betekenen, al is het maar je een uur van het plafond afhouden en met je praten, desnoods per chat dat je toch even afgeleid wordt,…het maakt niet uit, je vindt mijn email op mijn blog,….veel sterkte!!

  3. Als het een troost is: mijn Special K’s zijn geboren na 34 weken zwangerschap en waren helemaal in orde. Een beetje mager misschien, maar 12 jaar later zijn het de slimste, liefste en ruimhartigste ukken die er zijn.
    Met 32 weken ben je uit de gevarenzone. Dat is toch wat minder lang aftellen. En echt, soms is een een slechte start echt niet meer dan dat. Veel sterkte en rust gewenst!

  4. oeie ocharm! Is niet evident om daar te maar liggen liggen kan ik me voorstellen… heel veel courage en hopelijk mag je toch nog wat thuis gaan liggen liggen, lijkt me altijd comfortabeler dan in het ziekenhuis!

  5. Maar Eva toch, ondanks alles moed houden en trachten rustig te blijven, na veeeeel geduld komt alles wel goed.
    Wij hebben makkelijk praten, je moet het aan de lijve ondervinden, maar uw vechtlust en gedrevenheid blijven je sterkste wapen. Wij duimen en wensen u beiden heel veel sterkte !

  6. Ohneen! Wat heb ik hier allemaal gemist… Kadeekes, toch 😦 Dat moet schrikken zijn, seg. Murphy mag zijn boeltje wel eens gaan pakken, hé. Ik duim voor jullie. Hopelijk snel wat meer zekerheid en zo ook rust in het koppeke. Dikke knuffel!

Geef een reactie

