Lucky 7


Ik heb een broer.
Hij is 7 jaar ouder dan ik.

Mijn neef R en ik schelen 7 jaar.

Mijn neef M en zijn zus N ook.

Mijn neef D en zijn broer W… ook.

Mijn vader en zijn broer G… inderdaad 😀

En zo zijn er in mijn directe omgeving nog wel een paar.

Is het een terugkerende factor of gewoon iets waar ik me op focus?

Als ik heel eerlijk ben vond ik dat leeftijdsverschil als kind niet zo leuk, en mijn broer al evenmin vrees ik 🙂
Reken maar uit: tegen dat hij een “coole tiener” van pakweg 15 jaar was, was ik een snotneus van 8 jaar!

Ik heb dan ook altijd van de daken geschreeuwd dat als ik later zelf kinderen zou hebben, ze qua leeftijd toch dichter bij mekaar zouden zitten…

En kijk: history repeats itself.
Tussen Kleine Kadee en Flavie zal 6,5 jaar zitten!

6 gedachtes over “Lucky 7

  1. Mijn zus en ik schelen 4 jaar.
    Mijn ouders ook.
    Mijn man is 4 ouder dan zijn broer.
    Ik wou nooit een leeftijdsverschil van 4 jaar tussen mijn kinderen.
    Ze schelen 3,5 jaar… 🙂

  2. De dingen gaan nu eenmaal niet altijd zoals je zou willen! Toen ik de hoop op een tweede kind had opgegeven, bleek ik na 12 jaar zwanger van onze Sander…. Een kleuter en een puber, eigenlijk twee ” enige kinderen” . Maar ook vaak erg leuk. Mijn kleindochters hebben een coole oom die ketnetwrapper is, Sander heeft een prima verstandhouding met zijn schoonbroer en zijn zus, Saar paste op Sander en sander is de lievelingsbabysitter van de kindjes. Als hij nog tijd heeft! Je kiest zo’ n leeftijdsverschil niet, maar het hoeft niet tegen te vallen, ik voel me zeer gezegend!

  3. Ik heb een zus die 3 jaar jonger is en wij hadden nooit een echte klik, die is pas later gekomen, toen Chattheo geboren werd en ze meter van hem werd,……en jullie situatie is een beetje uitzonderlijk,….dus dat komt helemaal goed!!

Geef een reactie

