Haar (op mijn tanden)


Vandaag zou ik dus een nieuwe echo krijgen.
Zou.
Want deze voormiddag stond de dokter van dienst (die van gisteren) aan mijn bed met de melding dat ik naar huis mocht.
En er was nog geen echo gedaan…

Ik voelde me daar behoorlijk onzeker door.
Toegegeven: onderzoeken doen om onderzoeken te doen leidt nergens toe en schroeft alleen maar het kostenplaatje op, maar enige voorzichtigheid en ongerustheid van mijn kant lijkt me in deze situatie niet abnormaal.

Toen de dokter buiten was, voelde ik alsmaar duidelijker dat dit niet ok was voor mij en raapte ik mijn moed bij mekaar.
Een paar jaar geleden had ik me hoogstwaarschijnlijk bij het advies van de dokter neergelegd, maar na 6,5 jaar ziekenhuistoestanden met Kleine Kadee heb ik haar op mijn tanden gekregen 🙂 (dank u Kadeeke!)
Ik kamde mijn haar in de plooi en zei vervolgens tegen de verpleging dat ik voor er van ontslag sprake kon zijn mijn eigen gynaecoloog wou zien en met haar overleggen.
Tien minuten later was het in de sacoche.

Tegen de middag stond “mijn” gynaecoloog aan mijn bed, gaf ze me groot gelijk dat ik meer zekerheid vroeg en belde ze naar de echografie-afdeling.
Een half uur later lag ik op tafel en werd ik gerustgesteld: de baarmoederhals is niet meer korter geworden. Als ze even wachtte ging die baarmoederhals zelfs dicht (en ok, daarna weer open, maar niet verder dan vorige week).

Dat maakt dat Grote Kadee mij straks komt halen. Ik zal elke week terug moeten komen, beroep doen op vrienden en familie voor de stomste dingen eerst enz, maar dat is nu uiteindelijk allemaal bijzaak (ha, zeg nog eens dat ik de dingen niet in perspectief zie!)

De dokter had nog een fijne boodschap voor mij – enfin, voor Grote Kadee – deze week mag ik nog niet aan tafel eten maar moet dat in de zetel of in bed.
“Uw man kan u dan wel ontbijt op bed maken he?”

We gaan niet overdrijven, maar dat zijn dingen waar ik wel aan gewend zou kunnen raken 😀

5 gedachtes over “Haar (op mijn tanden)

Geef een reactie

