Murphy, ik méén het: BOL HET AF!!!


Of hoe een fantastisch begin van de dag een wrang einde kreeg…
Laat ik maar bij het begin beginnen.

Vandaag was de grote dag voor mij en Flavie: wij gingen weer op controle in ons Buitenverblijf, laten nakijken of de funneling erger geworden was, stabiel gebleven was of – wie weet – beter geworden was.
Opa en Oma Kadette waren opgetrommeld (Opa om privé-chauffeur te spelen voor mij en Oma om wat te kokkerellen en wat in het huishouden te helpen) en vanmorgen trokken Opa en ik dus naar ons Buitenverblijf.
Met een klein hartje, dat geef ik toe.
Zouden ze mij terug naar huis laten gaan?

First things first: de monitor.
Eva lag aan de monitor, Opa zat erbij en keek ernaar en Flavieke die stampte er vrolijk op los 🙂
Hartslag van Flavieke dik ok, géén contracties te zien of te voelen (juij!), vollenbak gymnastiekoefeningen in mijn buik.
Geslaagd voor de test. 🙂

Dan op naar het gesprek met de gynaecoloog.
Mijn eigen gynaecologe was weggeroepen voor een keizersnede, een van de collega’s nam haar consultaties over.
En ik had het groot lot gewonnen want ik kreeg diezelfde dokter van vorige week voorgeschoteld…
Gelukkig kwam “mijn” dokter halverwege de consultatie terug binnen en nam ze weer over 🙂
*grijns*, ik zei toch dat de dag goed begonnen was?!
Alles zag er goed uit, mijn bloeddruk was ook ok, ik had braaf geluisterd en flink gerust, Flavieke stelde het goed, …

Nog een echo om de funneling te controleren dan.
Dokter nam me mee, deed een echo en wist even niet wat ze zag: de baarmoederhals was VOLLEDIG gesloten!
Een halve minuut later zag ze wél wat ze zag: een volle blaas die de baarmoederhals dichtdrukte 🙂
Optisch bedrog.
Blaas werd geledigd, echo werd hernomen en… ook dat zag er goed uit!
De funneling is nog aanwezig, maar het openstaande stuk was veel kleiner dan vorige week.
Waar er vorige week nog een gesloten stuk was van 1,3 cm, zitten we nu aan – hou u vast aan de takken van de bomen – 2,8 cm!!!
Jochei, haroe ende brova!!!
Verder platte rust houden is de boodschap, volgende maandag gaan we weer naar het Buitenverblijf op controle.

Het was al een goed eind in de namiddag toen we thuiskwamen, maar ik ging met graagte braafjes terug in mijn zetel liggen.
Alles voor Flavieke!

Een klein uur later kreeg ik telefoon.
Op het scherm van mijn GSM kwam het nummer van de dokter van Kleine Kadee zijn school… Eva voelde nattigheid…
Kadeeke had koorts gekregen op school en “piepte”.
Hij had slijmen die hij niet zelf kon afhoesten, zijn oren zagen rood, hij was zeurderig, …
Of we hem konden komen halen en misschien toch eens konden laten checken in het Buitenverblijf.
Een foto van zijn longen leek de dokter geen overbodige luxe.

Slik.

Dokter was nog niet op de hoogte van mijn verplichte rust…
Nu wel.
Hmjaaa… dan was het misschien toch wel goed dat ik Grote Kadee even opbelde met de vraag dringend naar school te komen om Kadeeke op te halen en dan maar ineens door te rijden naar het Buitenverblijf. En ons ineens ook te voorzien op een opname, mevrouw?

Ik dirigeerde vanuit mijn zetel Opa en Oma (die waren er gelukkig nog) door de voorraad medicijnen, pyjama’s en andere dingen die mee moesten en belde ondertussen mijn Grote Kadee op.
Die pikte hier de tas met spullen en Oma op en samen vertrokken ze.

Een uur geleden kreeg ik telefoon van Grote Kadee.
Op de foto is geen longontsteking te zien. Oef.
In het bloed zijn wel verhoogde infectiewaarden te zien en zijn snottebellen waren ze nog aan het analyseren (jummie 🙂 )
Ze zullen hem wel een aantal dagen daar houden, tot hij er op door was… en daar knelt het schoentje.
Oma blijft vannacht bij Kadeeke logeren. Maar overdag kan ik niet naar ons Buitenverblijf om voor Kleine Kadee te zorgen…
Ik moet plat liggen, weet je nog?
Het wordt dus weer even puzzelen…

Ik heb hier al eens heel goed gevloekt, maar het is toch nog niet van mij af…
Eerst maar weer eens wat rusten, morgen schijnt de zon (zei ze hoopvol)?

7 gedachtes over “Murphy, ik méén het: BOL HET AF!!!

  1. Heel goed nieuws en dan toch nog een telefoontje om je weer met beide voeten op de grond te krijgen… Arme Kleine Kadee! Probeer je niet te veel op te jagen, is allemaal niet goed voor de baby. Voor ieder probleem is er een oplossing, al moet je soms eens goed zoeken! xxx

  2. Ach Eva, Murphy weert zich als een duivel in een wijwatervat! Hij snapt echt niet hoe jullie zijn fratsen kunnen blijven weerstaan. Nog even en hij bolt het af. Spuugzat is hij jullie! 😉

Geef een reactie

