Hulp


Enkele weken geleden stuurden we een mail naar onze vrienden in de buurt en naar onze familie voor hulp.
U weet vast nog wel dat het hier even flinke chaos was toen ik plots werd opgenomen in Het Buitenverblijf!

Enkele goede zielen reageerden , gelukkig, en daar zijn we dan ook heel erg dankbaar  voor.
De hulpvraag stellen was niet makkelijk voor mij, je belast uiteindelijk niet graag anderen, maar de situatie was wel heel plots heel nijpend…

Enkele weken hebben we vrijwel dagelijks beroep gedaan op de hulp die we krijgen konden en draaide Grote Kadee dubbele driedubbele shifts (voltijds werken, thuiskomen en voor Kleine Kadee zorgen en tussendoor ook onze bouwperikelen de baas proberen te blijven).
Geen houdbare situatie dus…

Gelukkig kregen we vrij recent een PAB (Persoonlijk Assistentie Budget) toegekend. Dat is een budget dat je kan aanvragen om hulp te financieren als je zelf (of één van je kinderen) een ernstige beperking hebt, zodat je weer een klein beetje richting normaal functionerend gezinsleven kan gaan.
Toegegeven, een fortuin is het niet, maar dat vraagt ook niemand.
Wél jammer is dat er te weinig geld beschikbaar is vanuit de overheid en mensen zoals wij dus makkelijk 5 jaar op een wachtlijst komen te staan, zonder zekerheid of het budget zal worden toegekend…
Bovendien komen alleen de “ergste” gevallen in aanmerking.
Geloof me: 5 jaar is lang. Wie mijn blog al een tijd volgt en de situatie een beetje kent, of mensen die ons persoonlijk kennen, weet dat Kleine Kadee veel zorg nodig heeft, en dat allebei gaan werken eigenlijk niet kan, om nog maar te zwijgen van ziekenhuisopnames en bijhorende kosten…

Maar laat ons er hier geen klaagzang van maken.

We hebben eindelijk ons budget en dus schreven we een vacature uit voor hulp bij de zorg voor Kadeeke.
Sollicitatiegesprekken, afwegingen, … En kijk: sinds een goeie week  hebben wij een assistent voor ons klein spook. Hulp die als geroepen kwam, aangezien ik nu toch al enkele weken plat lig.
Vier dagen in de week komt zij ons enkele uren per dag bijstaan en ondersteunen.

Nogmaals een heel dikke dank je wel aan de mensen die ons onvoorwaardelijk hun hulp aanboden!
Die warmte heeft ons echt deugd gedaan!!!

7 gedachtes over “Hulp

  1. …en zo groeien er heel langzaam kleine vleugeltjes onder jullie voeten zodat het allemaal wat lichter wordt…blij voor jullie!

  2. Wat fijn ik gun het jullie van harte ! uit ervaring weet ik dat dat beetje geld een wereld van verschil kan maken. ik ben gestopt met werken toen na 7 jaar een tweede kindje kwam, kon het allemaal niet meer combineren en nu kan ik soms met de 2 andere kinderen wat leuks doen en weet ik dat vera het ook leuk heeft met de hulp. gr madelief.

Geef een reactie

