Tegen de vlakte


U weet ondertussen dat ik 12 weken heb plat gelegen alvorens te bevallen, daar is al genoeg over geschreven en gezegd.
Maar de impact daarvan, die had ik onderschat!


Donderdagmiddag ben ik bevallen.
Borstvoeding opstarten in combinatie met de zorg voor Kleine Kadee zagen we praktisch niet goedkomen, dus kreeg ik donderdagavond pilletjes om de melk te stoppen.
Bijwerking van die pilletjes: draaien en duizelen.

U voelt mij al komen?
Uhuh…

De eerste luiers van Flavieke werden door de vroedvrouw ververst.
Tegen 23u dacht ik mij er toch zelf maar eens aan te zetten, maar op een of andere manier bedacht ik mij het nog een keertje aan de vroedvrouw van dienst over te laten en dan zelf alles te doen.
Terwijl zij bezig was met Flavieke plande ik een sanitaire stop voor mij…
Ben ik blij dat ik die bedenking gemaakt heb!!!

Maak zelf even de optelsom: 12 weken platliggen, mét steun kousen, bevallen (inclusief het nodige bloedverlies), pilletjes die draaien en duizelen veroorzaken, …
Resultaat: bloeddruk die niet meer veel voorstelt.
Ik ben nog uit de badkamer gewalst, kon nog “Help” zeggen tegen de vroedvrouw en die was nog juist op tijd om mij vast te pakken.
Alles werd zwart en het klonk alsof de vroedvrouwen 2 kamers verder aan het praten waren ipv vlak naast mijn hoofd #watteninjeoren
Ze hebben mij dan maar in mijn bed gestoken, met mijn hoofd lager dan mijn voeten, en voorlopig mocht ik er niet meer uit.

Sinds gisteren ben ik weer op de been. En het doet deugd.
Ik ga deze week nog geen wandeling van 10km maken, maar een klein vreugdedansje zo nu en dan moet kunnen!

4 gedachtes over “Tegen de vlakte

  1. zo herkenbaar! Die pillen zijn echt rot he. Hier zijn ze de spoedarts erbij moeten gaan halen; Ze hadden me een dubbele dosis gegeven omdat de borstvoeding maar niet stopte, resultaat flauwvallen en gigantische hartkloppingen.

Geef een reactie

