Water


U weet dat ik Lupus heb.
U weet dat dat een achterbaks beest(je) is.
U weet dat ik medicatie neem en daarmee dat beestje vrij goed kan temmen.

Ik ben extra opgevolgd tijdens mijn zwangerschap en was blij te horen en vast te stellen dat de lupus “in remissie” ging tijdens de zwangerschap. 
Ah ja, extra vermoeidheid, gewrichtspijnen en ontstekingen gecombineerd met zwangerschap (om er maar een paar te noemen), daar zat ik niet op te wachten!
Het was nog de vraag wat de lupus met mij van plan was nà de bevalling…

En dat weten we ondertussen.

Die lupus heeft besloten zijn staart weer te roeren.
Het lag in de lijn van de verwachtingen, maar ergens hoopte ik toch dat hij zich koest zou houden.

Ja, ik was meer vermoeid, maar dat lijkt me logisch na een bevalling en met een kersverse baby in huis.
Ja, ik was wat strammer, maar ook dat veegde ik in pure struisvogel-tactiek onder de mat…

Ik heb intussen bloed laten trekken en de waarden zijn weer aan het stijgen 😦
Eind september kan ik pas naar de reumatoloog…
Maar dit weekend kon ik mijn kop niet langer in het zand steken: er zit weer “water” in mijn gewrichten.
Opgezwollen knieën, tenen, polsen, knokels, …
Vanmorgen heeft de huisdokter mij alvast de dosering medrol laten opdrijven tot ik naar de reumatoloog kan.

Op hoop van beterschap.

5 gedachtes over “Water

Geef een reactie

