Boe zegt de koe


Toen Flavie geboren werd, had ik al voor mezelf uitgemaakt dat borstvoeding voor onze gezinssituatie geen haalbare kaart was en we dus voor flesvoeding zouden gaan.
Dat was even doorbijten, want als kersverse moeder wil je het allemaal zo graag goed doen. Maar ik weet ook wel dat ik geen slechtere moeder zal zijn omdat mijn kind de fles krijgt 😉 en een beetje nuchterheid is mij niet vreemd.
De pediater van dienst stelde een hypoallergene kunstvoeding voor, gezien de historiek van voedingsallergieën van Kleine Kadee…
Al gauw werd echter duidelijk dat ook ons Flavie last heeft van het reflux-spook.
Om het met de woorden van de pediater te zeggen: “Jaaaaaah mevrouw… reflux. Ik vrees dat – eenmaal dat in uw huis hangt – ge er niet zo gauw meer vanaf geraakt. En Kadeeke had er ferm van he?
Er werd dus omgeschakeld naar anti-refluxmelk. Dat is hypoallergene voeding die ingedikt is, zo liet ik mij vertellen.
Maar Flavieke bleef last hebben en ik herkende de tekenen van indertijd bij Kleine Kadee, al gaat het nu om verborgen reflux: tong uitsteken, overstrekken, heel hard huilen bij positieverandering, piek op een half uur tot een uur na de voeding, zure adem, …

Vandaag waren we bij de pediater voor de eerste vaccinaties.
Jaja, mamzel is al 2 maanden oud!!!
Daar kwam de voeding nog eens ter sprake en er wordt nu toch uitgegaan van een koemelkallergie. Een bedenking die Grote Kadee en ikzelf ons toch ook al gemaakt hebben de laatste weken…

Nieuwe melk is in bestelling bij de apotheek, ik mag ze straks gaan halen.
Nu maar hopen dat dit de oplossing is.
Want eerlijk is eerlijk: vergeleken met de huilbaby die Kleine Kadee was, is het huilen van Flavieke best ok, maar het blijft ontzettend zielig om te moeten toekijken hoe ze huilt omdat ze last heeft en je er niets aan kan doen.

7 gedachtes over “Boe zegt de koe

Geef een reactie

