Schommel


Ons Flavie  heeft temperament.
Ze is of heel vrolijk, of ze geeft een gigantisch huilconcert (optioneel inclusief krokodillentranen).
Dat laatste scenario maakt het wel eens pittig als ook Kleine Kadee thuis is, of al – hoe gaat dat in een huishouden? – er andere dingen in huis gedaan moeten worden. Ik zeg maar iets: stofzuigen of eten maken of de was wegleggen…


De thuisverpleegster die ’s morgens Kadeeke komt verzorgen (een van de twee S’en) had mogelijk een oplossing: haar zoontje was een huilbaby en ze kochten indertijd een relax/schommel van Fisher Price.
Ik kende die dingen van toen ik mij verdiepte in babyspullen toen ik zwanger was van Kadeeke.
En eerlijk? Ik vond dat toen iets voor luie ouders.
Hej, je hebt een kind gewild, gemaakt en gekregen. Dan moet je dat kind ook maar bezighouden.

Maar Flavieke komt helemaal geen aandacht of entertainment tekort! Integendeel.
Ze heeft het gewoon lastig, en wiegen helpt haar dan om rust te vinden.
S kwam de schommel gisterennamiddag afzetten bij ons thuis.

Instant succes.

Flavieke kreeg het ding in de mot, trok haar oogjes wijd open, zette het op een enthousiast trappelen en begon te brabbelen of haar leven er van afhing.
Er zitten (nog) geen batterijen in, dus voorlopig geef ik die schommel af en toe een duwtje.
En als ze stilvalt herinnert mijn dochter mij er op geheel eigen wijze (lees: bruuuuuuul!) aan dat ik een duwtje moet geven. Waarop haar huil even plots stopt als hij begon en plaats maakt voor een glimlach van oor tot oor.

En dan kan ik hier weer even verder opruimen/strijken/koken/bloggen

7 gedachtes over “Schommel

  1. Top! Zo zie je maar….. Ik had ook soms vooroordelen voor bepaalde dingen in het baby-aanbod…. Sommigen waren helemaal terecht en bij andere moet je dan zeggen: het is toch beter dan ik dacht! En als je het dan van iemand anders kan lenen is het helemaal top! Uw flavieke heeft een bezige geest. Dat belooft voor later! 😉

Geef een reactie

