Va-va-voem!


Flavieke is een meisje.
Als logopediste weet ik wel dat de taalontwikkeling bij meisjes iets sneller op gang komt dan bij jongens.
Maar als mama kan ik niet vergelijken, want het ontwikkelingsparcours van Kleine Kadee stopte zo ongeveer op de leeftijd die Flavieke nu heeft.
Flavieke is dus ons tweede én ons eerste kindje in zekere zin…
Vanaf nu is alles nieuw (en tegelijk ook weer niet).

Soit.
Taalontwikkeling.
Bij meisjes.
Babbelen.
Of nee: brabbelen.

Want dat doet ze volop.

En ze vindt het heerlijk als ik tegen haar brabbel.
Helemaal hilarisch vindt ze het als ik brabbel met v-geluiden: va-va-voem!
Lachen met klank kan ze nog niet, daar is Flavieke nog te klein voor.
Maar haar lach van oor tot oor, de lichtjes in haar ogen en haar neusje dat helemaal rimpelt, dat zegt me genoeg: die Flavie van ons, die gaat ons nog de oren van ons hoofd tetteren!

7 gedachtes over “Va-va-voem!

Geef een reactie

