Woordenboek


Sinds deze namiddag zijn Kleine Kadee en ik weer thuis.
Opa en oma Kadette hadden zich over mijn Grote Kadee en over Flavieke ontfermd.
In de late namiddag bracht ik hen naar het station en begonnen we hier aan de avondspits.


Kleine Kadee was nog moe, van de narcose, van de operatie, van het ziekenhuis en alle indrukken?
En Flavieke, die was al terug moe.
Ik vermoed dat opa en oma van de quality time geprofiteerd hebben (en wie kan hen dat kwalijk nemen?), ze leek me een beetje overprikkeld.
Lekker rustig in de zetel met Flavie dus, Kadeeke deed een dutje in zijn bed en dan begonnen we er aan: flesje voor Flavie, gevolgd door die walgelijke Gaviscon. Kadeeke kreeg warm eten en de verpleegster kwam langs voor zijn verzorging. De nodige medicatie maken en toedienen, eten op tafel toveren voor Grote Kadee en mezelf, dat eten opeten…

Een uur later huilde Kleine Kadee.
Luid.
En klagerig.
Grote Kadee en ik gaven hem een pijnstiller, ah ja: dat manneke had pijn!
Toch?
Hij stopte echter niet met huilen, maar bleef zeuren.
En toen zag Eva het licht: Kadeeke moest boeren!
Ik trok hem overeind in zijn bed (een ware aanslag op mijn rug…) en hij liet 3 gigantische boeren.
Een grijns van oor tot oor en mijn kleine man vertrok naar dromenland.

Zo af en toe zou een huil-woordenboek wel een handig iets zijn *grijns*

En nu is het tijd om voor mezelf te zorgen: mijn bed opzoeken.
De afgelopen dagen hebben veel van me gevraagd, meestal vraagt zo’n ziekenhuisopname meer dan ik besef.
De ongerustheid, de zorgen, het niet-thuis-zijn, je kind zien pijn hebben en zelf niks kunnen doen…
Het maakt dat ik vanavond een kort lontje heb, mijn draai niet vind en ambetant loop.

Eens goed slapen, lekker warm bij mijn Grote Kadee en morgen kan ik de wereld weer aan!

7 gedachtes over “Woordenboek

  1. thuis komen uit een ziekenhuis is altijd een koude douche, ook al heeft de thuiswacht nog zo zijn best gedaan… maar je weet, twee dagen… (niet verder vertellen!)

  2. Gelukkig dat een goede nachtrust veel soelaas kan brengen. En gelukkig maar dat je duidelijk kan maken aan de buitenwereld wat er nu juist met je scheelt waardoor je een kort lontje hebt. Ik heb een kort lontje zonder uitleg. Dat is pas frustrerend…

  3. Ja mama ,

    Met zo’n kleine kadees is het echt niet evident he ,… Die constante zorgen zuigen je echt wel leeg ,…
    Ik hoop dat alles weer rustig zijn gangetje mag gaan voor jullie want dan is er nog geen overschot he ,…

    Een dikke knuffel ,Ann

Geef een reactie

