Schilderij


15 weken is ze.
Al.
Man, dat vliegt! 🙂


“Ze” is mijn dochter, aka ons Flavie, maar zover was u al wel mee vermoed ik?
Van bij het begin heeft ook zij – net als haar broer – te kampen met reflux.
In haar geval verborgen reflux, maar helaas niet minder pijnlijk.
Daarom krijgt ze sinds ze een week of 5 was elke dat een pilletje dat wordt opgelost in een paar druppels water binnen gelepeld.
U leest het goed: op een lepel!

Dat plastieken ding is haar dus niet vreemd en de laatste tijd is ze zeer geïnteresseerd in bewegingen van onze mond, begint ze zelf te smekken en smakken als ze honger heeft, …

Het ijzer smeden als het heet is, dacht ik, en na contact met de pediater werd beslist ons Flavieke op de leeftijd van 15 weken te laten kennismaken met lepelvoeding.
Jaja, mijn vrienden van Kind&Gezin (not!!!) raden aan pas tussen 4 en 6 maanden te introduceren, eerder naar de 6 maanden zelfs, maar als je kind na elke voeding overgeeft, je alle flesvoedingen hebt uitgetest en die kleine Pruts toont interesse, dan is dat het proberen waard.

Vandaag was dus de grote dag.

Afgaande op mijn herinneringen van Kleine Kadee zijn eerste lepelvoeding en de avonturen van vriendinnen met kleine kindjes was ik voorzien op een schilderij van wortel-aardappel-pap (want dat was wat de pot schafte voor ons Mamzel).
De relax werd voorzien van een tetradoek, Flavie kreeg een oranje slabbetje aan (ah ja, ik was voorzien op alles: oranje vlekken die er niet uit gaan in de was inbegrepen!) en daar gingen we.

Mijn dochter zou mijn dochter niet zijn als ze me niet ook nu weer verbaasde!

Mondje ging mooi open, glimlachen tot en met, niks geen gehuil…
Het doorslikken is iets waar ze nog wat in moet komen, maar dat kan ik haar niet kwalijk nemen, maar boven alle verwachtingen at ze zowaar 1/3 van haar portie op!

Eva blij.
Flavieke blij.

Ze kreeg nog een fles melk achteraf, maar die dronk ze uiteraard niet leeg (met al die wortel in haar buik ;)) en nu ligt ze lekker te ronken.

Morgen weer!
Go Flavie

10 gedachtes over “Schilderij

  1. Supergoed van Flavieke en vooral van de mama!! Groot gelijk dat je je zin doet. Soms hebben we de ‘helpers’ van Kind en Gezin wel eens nodig, maar ik ga er toch van uit dat je als moeder het beste weet wat je kind al kan en waar het het beste mee is. Ik hoop dat ze nu wat minder last van die reflux zal hebben aangezien haar portie melk nu ook kleiner is. We duimen 😉

  2. hier ook fruitpap op drie maand. Volgens mij kunnen ze zelf niet meer volgen, nie moeilijk als ze elk jaar de richtlijnen veranderen.
    Nog maar eens bewezen dat in feite alleen de mama het bij het rechte eind heeft.
    Goed gedaan flavie.
    En goed gedaan, Eva!!!!!

  3. Maar bah jaat. Ik lepelde de eerste groentenpap naar binnen op 12 weken bij de oudste en ook op 15 weken bij de jongste. Tegen dat die 6 maanden waren aten ze bijna gewoon mee van tafel. Lepelvoeding rules!

Geef een reactie

