Worst met appelmoes


Vanavond aten wij… worst met appelmoes, inderdaad ja, hoe raadt u het?!
Niks speciaals.
Simpele Vlaamsche kost.

Specialer was de Kleine Kadee vanavond ook worst met appelmoes at, zo mee uit de pan met ons!
Speciaal?
Ja! Want door allerhande voedselallergieën at Kadeeke de laatste jaren nooit mee uit de pot.
Dat kon niet (of dat was in ons geval toch niet praktisch, ik weet dat we met ons hele gezin zijn allergieën zouden kunnen volgen, maar we konden die allergieën bij momenten zelf niet bijhouden… Soit, lang verhaal).
Kleine Kadee kreeg daarom een hele tijd eten dat we klaarmaken in de babycook. Daar schreef ik eerder al een stukje over.
De ingrediënten kon ik perfect uitzoeken, alles in de babycook, stomen, mixen en happy Kadeeke.

Maar sinds kort heeft Kadeeke alleen nog maar een soja-allergie!
Ik kon dus vandaag alles wat wij aten fijn mixen en binnenlepelen bij zoonlief.
Hij vond het geweldig: gebakken worst! Ik geef hem groot gelijk, want gestoomde worst, dat is het zo precies toch niet helemaal he?
Zelf vond ik het vooral geweldig om hem te zien genieten.
Opa en oma waren hier en die genoten ook. Van de maaltijd en van Kadeeke.
Want mijn kleine man had duidelijk door dat hij publiek had en liet het showbeest in zichzelf los!
Lachen, gieren, brullen.
Pretlichtjes alom.

Onze babycook mag nog niet op pensioen, want het blijft een handig ding en ook Flavieke kan binnenkort beginnen smullen.
Maar vanaf nu zal Kadeeke regelmatig “gewone” kost krijgen.
Weer een stapje vooruit!

8 gedachtes over “Worst met appelmoes

Geef een reactie

