Trukendoos


Gisteren beschreef ik de eetlust (letterlijk en figuurlijk) van Zoonlief.
Vandaag is het de beurt aan Dochterlief.


Flavieke heeft uiteraard nog niet zo’ n uitgebreid gamma aan variatie.
Beter gezegd: haar gamma beperkt zich voorlopig tot papflesjes (vaste voeding is even stopgezet, daar moet ik nog eens over schrijven, maar da’s voor een andere keer).
Ze drinkt (meestal) flink haar fles leeg, tenzij ze eens echt heel erg moe is ofzo.

Zoals vanmiddag…

Miss Flavie begon vol goeie moed aan haar fles, maar na 3 slokken besefte ze precies dat ze te moe was en zette het op een huilen.
Toen ik haar wilde troosten kroop ze met haar neusje tegen mijn hals en deed haar oogjes alvast dicht 🙂
Ik stak haar dan maar in haar bedje, liet haar achter onder de goede zorgen van opa en oma en vertrok naar mijn wekelijkse date met de kinesist (de strijd met mijn Wolf, weet u nog?).
Anderhalf uur later kwam ik terug binnen en trof daar volgende scène aan: Flavieke helemaal rood gevlekt met tranen op haar wangen, nasnikkend bij opa op schoot, opa en oma één groot vraagteken…
Alle truken hadden ze uit hun trukendoos getoverd, maar Flavieke vond er duidelijk niks aan. Geen druppel wilde ze drinken bij haar grootouders…

Omdat ik vond dat het toch wel tijd werd dat ze iets binnenkreeg, waagde ik zelf ook nog eens een poging.
Ik installeerde me met Dochterlief in de zetel, stak de speen van de fles in haar mond en… ze dronk haar fles in één teug tot de laatste druppel leeg, boerde en schonk me een allerschattigste glimlach!

Heb ik u al verteld dat het een klein spook is, die dochter van mij?
*grijns*

4 gedachtes over “Trukendoos

Geef een reactie

