Music tag award


Vorige week kreeg ik van haar een muziektag doorgespeeld.
Leuk, want muziek heeft altijd een grote rol in mijn leven gespeeld, maar ook best moeilijk vind ik. Want ik vind het eigenlijk geen simpele vragen 🙂
Maar bon, ik doe een poging!

Wat is je favoriete artiest/band van dit moment?
Echt fan ben ik van niemand. Er zijn altijd wel deuntjes op de radio waar ik net iets vrolijker van word, maar een groep die ik echt trouw volg, nee dat doe ik niet echt meer…
De enige groep die me na al die jaren nog altijd kan bekoren is Pearl Jam, al volg ik hen ook niet consequent. Hun nummers van de laatste jaren zijn me ook niet allemaal even vertrouwd eerlijk gezegd.

Welke artiest/band zal je altijd goed blijven vinden?
Een beetje in aansluiting met de vorige vraag: als ik echt een naam moet noemen, dan Pearl Jam… Jeugdsentiment, maar ook straffe nummers, charisma, … In hetzelfde schuifje: The Doors. Of classics als David Bowie?
Al vind ik niet per se alles goed OMDAT het van die of die groep is.

Wat is het meest beschamende nummer dat je in je afspeellijsten hebt staan?
Euh… ik héb geen afspeellijsten 🙂

Wat is de top 5 van meest gespeelde nummers in je afspeellijsten?
Zie boven 🙂
Hier wordt naar de radio geluisterd. En dat wisselt tussen StuBru en Radio 1.

Wat vind je het beste album ooit gemaakt?
Hmz…
Mijn meest voor de hand liggende antwoorden zijn ook vaak ingegeven door jeugdsentiment, en eigenlijk vind ik dat niet het juiste antwoord op deze vraag dan.
Kan ik een Joker inzetten?

Wat vind je de mooiste album-cover ooit gemaakt?
Ook zo’n moeilijke… Ik heb me eigenlijk altijd meer gefocust op de muziek op een LP of CD. De hoes vond ik precies altijd minder interessant 🙂
Er is niet echt iets dat me zo te binnen schiet.

Wat vind je het mooiste nummer voor een soundtrack dat ooit gemaakt is?
De soundtrack van Lord of the Ring vind ik geweldig.
De nummers gezongen door Renee Flemming vind ik prachtig, bijvoorbeeld:

al krijg ik hier helemaal kippenvel van:

Wat is het eerste concert waar je ooit heen ging?
Dat moet een concert van De Kreuners geweest zijn die voor een jubileum van de jeugdbeweging kwamen optreden. Ik moet een jaar of … 14 (?) geweest zijn.

Wat is het beste concert waar je ooit geweest bent?
Dat moet Pearl Jam in Antwerpen geweest zijn.
Ik was al lang niet meer naar een optreden geweest en was toch wel redelijk van mijn sokken geblazen!

Wat vind je de mooiste quote uit een nummer?
Ook hier kan ik niet direct 1 nummer en 1 quote kiezen… Muziek betekent heel veel voor me, soms de tekst, soms de melodie, en als het helemaal goed zit de combinatie van die 2.
Ik luister ook wel eens naar muziek in een taal die ik niet (helemaal) begrijp…

Bespeel je muziekinstrumenten?
Ja.
Ik ben als 6-7 jarige gestart met muziekschool en doorliep eerst alle soorten blokfluit. Later ben ik overgeschakeld op klarinet en leerde ik ook (tenor)saxofoon spelen.
Zingen doe ik al heel mijn leven en als tiener heb ik ook gitaar leren spelen.

Heb jij een speciaal liedje met bepaalde mensen?
Ja en nee.
De soundtrack van LOTR hangt voor mij onlosmakelijk vast aan mijn leven met Grote Kadee 🙂
Maar ik koppel muziek ook sterk aan gebeurtenissen, situaties die ik meemaakte.
Zo trokken Grote Kadee en ik ooit over de Hardanger Vidda in Noorwegen met op de achtergrond de cd 10 000 days van Tool.

Is je muzieksmaak over de jaren veranderd?
Ja, verrijkt eerder. Al blijft het wel dezelfde (ruimere) richting uitgaan.
Voor mij nog altijd geen industriële massaverkoop boenke-boenke toestanden.
Het blijft het alternatievere genre. Maar dat kan Nederlands, Engels, Frans, Zweeds, vanalles zijn.

Ik ga niemand specifiek nomineren, want ik heb de tag al hier en daar zien opduiken. Maar bloggers die zich geroepen voelen: ga vooral uw gang!

6 gedachtes over “Music tag award

Geef een reactie

