Kwestie van tijd


Het was een kwestie van tijd.
De tijd van het jaar.
Kwestie van hoe lang het zou duren.
Maar het is officieel zo ver: de eerste zieke voor herfst/winter ’14-’15 is gevallen ten huize Kadee.

Kleine Kadee is het “gelukkige” slachtoffer 😦

Hij reutelde al enkele dagen, maar na eens kuchen was het wel weg.
Gisterenavond kon hij de slaap echter niet vatten.
Nu is inslapen zelden het probleem bij Kleine Kadee, dus op de achtergrond gingen er bij mij al enkele alarmbelletjes rinkelen.
Toen hij om 23u30 nog steeds lag te woelen en ook wat begon te klagen, ben ik beneden op de zetel gaan slapen met Kadeeke dicht tegen me aan.

That would do the trick!
Not…

Kadeeke vond het duidelijk geweldig om nog eens in de armen van mama te liggen en ging druk aan het vertellen en lachen en giechelen en trappelen en…
Maar dat reutelen werd alsmaar heviger.
We hebben al wel het een en het ander achter de kiezen met ons Kadeeke, dus probeerde ik zelf wat te draineren zoals de kine het me vroeger geleerd heeft.
Zonder veel succes.

Als hij op heel de nacht een uur of 2 geslapen heeft (en ik ook) zal het veel zijn.

Ondertussen hoorde ik Flavieke boven ook al eens hoesten en net toen Kleine Kadee wat rustiger werd, besloot Mamzel een monoloog af te steken om u tegen te zeggen.
Als die dochter van mij ooit écht begint te praten ga ik het geweten hebben… 😉

Vanmorgen was het reutelen nog erger, en bovendien had hij 38,1°C temperatuur.
Niet wereldschokkend, maar we weten ondertussen dat het vanaf dan snel omhoog kan gaan bij Kadeeke.
Dus: Dafalgan, bus afgebeld, school verwittigd, …
De verpleegster belde ondertussen de huisarts, die zou voor haar alvast een voorschrift klaar leggen en dan konden we alles al opstarten tegen dat hij vanavond kon langskomen.

Ik verwittigde ook haar, want we hadden een uitstapje naar Ikea gepland.
Komt nog wel.
Ander keertje.

Nu eerst Kleine Kadee.
En zien dat Flavieke het niet overkrijgt.

Terwijl ik hier zit te schrijven, zijn ze allebei in slaap gedommeld.
Hij achterover in zijn rolstoel, zij in haar box.
Ik ga ervan profiteren voor zo lang het duurt en ook even naar de binnenkant van mijn oogleden kijken.

Komt goed.
Kwestie van tijd.

Slaap ze!

6 gedachtes over “Kwestie van tijd

Geef een reactie

