Koning Fiets


Vorige week waren we in Gent.
Gewandeld.
Gekuierd.
Genoten.


Gent is zowat een van de meest fietsvriendelijke steden in België die ik ken.
Ik heb er zelf lang genoeg op mijn fiets over de kasseien gedodderd. 🙂
En zelfs toen was er al een fietsbeleid.

Dat kunnen we alleen maar toejuichen.

En toch…
Het feit dat een stad fietsvriendelijk is, wil niet zeggen dat je zomaar op elk gegeven moment je zin mag/moet doen vind ik…
Je neemt als autobestuurder/fietser/voetganger/skater/… deel aan het verkeer en dus hou je rekening met mekaar.
Ook als fietser ja.
Dus niet als een kamikazepiloot tegen de klok in op een druk rond punt gaan rijden, ook al is dat op een fietspad.
Over fietspaden gesproken: die dingen liggen daar met een reden. Gebruik ze!

Ja ik besef dat ik door deze post misschien niet miss populair zal zijn bij mijn fietsende lezers, maar ik kan de keren niet meer tellen dat Grote Kadee en ik van onze sokken werden gereden, in een WINKELWANDELSTRAAT!!!

’t Moest er efkes uit.

4 gedachtes over “Koning Fiets

Geef een reactie

