Zo broer, zo zus, zo broer?


Met de komst van Flavie, komen er veel herinneringen aan de babytijd van Kleine Kadee terug.
Leuk en minder leuke, daar moet ik eerlijk in zijn.
Eén van die leuke herinneringen gaat over papjes voor Kleine Kadee.


Zoals zoveel kersverse mama’s ging ik het lijstje af van groentenpapjes van mijn goeie vrienden van Kind & Gezin (I kid you not).
Maar bon, zo kwam ik dus ook bij de combinatie aubergine met banaan.
Inderdaad ja: aubergine met banaan.
Dat klonk zo walgelijk dat ik bijna niet anders kon dan het proberen 🙂

(Och arme Kadeeke…)

Gek genoeg dacht mijn zoon daar helemaal anders over: hij vond het verrukkelijk!
En dus maakte ik op regelmatige basis aubergine met banaan voor hem…
Dat waren trouwens ook de enige keren dat ik aubergines kocht, moet ik toegeven.
Mooie plant, onwaarschijnlijk fotogeniek enzo, maar persoonlijk vind ik het niet lekker.

Kadeeke dus duidelijk wel 🙂

Maar Kleine Kadee werd groter en de voedingsproblemen ook.
We haalden alles uit de kast om hem beter/anders/… te laten eten en de aubergine-bananenpap  verdween op de achtergrond.

En toen werd Flavie geboren.
Eva stond wat sterker in haar mama-schoenen dan de vorige keer en K&G werd geschrapt van het menu, vaccins halen we gewoon bij de pediater.
Enkele weken geleden kwam er een lang vergeten USB-stick boven met daarop een filmpje van een kleine Kleine Kadee die… auberginebananenpuree eet!
En mama Eva herinnerde zich hoe lekker hij dat vond.
Flavieke is volop bezig met het proeven van allerhande groenten en ik vroeg me af of zij ook… ?

Dus maakte ik vandaag nog eens die fameuze pap.
Flavieke vond het wel interessante pap ja! Ik had alleen wat veel gemaakt (nog zo’n eigenschap van aubergines: je kan niet “een beetje” aubergine klaarmaken).
Dus dacht ik Kleine Kadee vanavond eens een verwennerijtje te gunnen.

Dat manneke zijn smaak ik precies toch wat veranderd 🙂
Pas op: hij heeft zijn bordje leeggegeten!
Maar hij vond dat vroeger precies toch veel lekkerder…

4 gedachtes over “Zo broer, zo zus, zo broer?

  1. Ja de smaken bij kinderen veranderen, de mijne aten alles en mijn dochter is ondertussen al bijna 20 jarig vegetarër. Gelukkig is uw aubergine op geraakt. Ik vind aubergines geweldig lekker, maar in combinatie met banaan weet ik het zo nog niet zenne!

  2. Ik vind aubergine wel lekker, maar ik vind precies dat je dat niet ‘alleen’ eet. Daar moet courgette bij en/of tomaat en … . Tsja.
    Maar aubergine/banaan? Hum. 😉

Geef een reactie

