Rollebollen


Mijn beide kinderen zijn bezig met rollen.
Hij op wielen, fysiek omrollen zit er vrees ik niet meer in.
Zij denkt voorlopig nog niet aan het bestaan van een wiel, maar vindt het fysiek rollen des te meer een uitdaging! 🙂

Vorige week was ik met haar op controle bij de pediater. Ze is 6 maanden geworden moet u weten.
En kindjes van 6 maanden kunnen vlotjes rollen.
Zij dus nog niet.
We kregen huiswerk mee…

Niet dat ik me daar echt veel zorgen over maak…
Ja ze is wat later met rollen, maar met andere dingen is ze dan weer vooruit.
We wachten dus wat af.
En we leggen haar wat meer op haar speelmat.

Daar ligt ze eigenlijk niet zo graag, maar kijk: dit weekend kwam ineens de klik!
Ze rolt nu vlotjes van haar rug naar haar buik… en zit dan vast 🙂
Ik snel haar dus om de haverklap te hulp om haar armpjes naar voor te steken en dan door te rollen naar haar rug.

Ach, nog een paar dagen, een week ofzo, en ze rolt om en om en om…
Komt goed!

Over een jaar of wat ontdekt ze de wielen van haar broer wel.
Ik vrees dat dan niets of niemand meer veilig is :mrgreen:

Een gedachte over “Rollebollen

Geef een reactie

