De (kleine) dingen des levens


Recent kreeg ik van K. een mooi compliment over mijn blog.
Ze zei dat ik zo mooi kon schrijven over o zo kleine dingen, over zulke kleine stapjes in de ontwikkeling van mijn 2 vedetten.

Dat zette me aan het denken…

Het klopt dat wij hier euforisch worden van mini-stapjes.
Ik veronderstel dat elke ouder wel fier is als hun kind iets bijleert, maar door de problematiek van Kleine Kadee hebben we op de harde manier geleerd dat het niet zo vanzelfsprekend is dat je kind pakweg leert omrollen, of zijn hoofd rechtop houden, om nog maar te zwijgen over rechtop zitten of van een lepel eten of dingen grijpen.
Bovendien hebben we ook de kleine stapjes die aan deze mijlpalen voorafgaan leren zien en waarderen.
Nu Flavie in ons leven is en alles wel “gewoon” gaat, zien we elke dag opnieuw hoe simpel het leven kan zijn, hoe makkelijk, en zijn we des te meer dankbaar.
Bij elke kleine grote overwinning die ze binnenhaalt, zijn we ons bewust van de processen die eraan vooraf gegaan zijn.
En ik geniet ervan die kleine successen neer te pennen voor wat ze zijn: pareltjes 🙂

5 gedachtes over “De (kleine) dingen des levens

Geef een reactie

