Flow


Ik weet niet of het u is opgevallen, maar sinds begin dit jaar heb ik een bloguitdaging voor mezelf gemaakt: ik probeer iedere dag iets te schrijven.
Dat is tot nu toe bijna elke dag gelukt.
En toch denk ik dat ik mijn doel ga bijstellen.
’t Is te zeggen…

Ik vind niet dat schrijven of publiceren een doel mag zijn, toch niet op mijn blog.
Want dan bestaat het risico dat je begint te schrijven om te schrijven.

Wat dit experimentje me wel al geleerd heeft is dat ik hierdoor elke dag eens stilsta bij welke kleine of grote dingen er in mijn dag gebeurd zijn en of daar iets bijzit dat een blogje waard is (in mijn ogen).
Mindfullness op blogniveau!

Ik merkte ook dat ik, eenmaal in de flow van met meer regelmaat schrijven, ook vlotter mogelijke onderwerpen opmerk en met meer gemak een blogje uit mijn mouw schud.

Ik denk dus dat ik die hogere frequentie wel ergens zal blijven nastreven, maar niet meer als iets dat ik mezelf “opleg”.

Benieuwd waar dit me weer heen leidt.

5 gedachtes over “Flow

  1. Ik vind het nochtans super dat je zo vaak te lezen bent. Zoveel inspiratie is wauw!
    Al mag het uiteraard geen verplichting zijn, want dan schiet genieten er aan in.
    Top, Kadeeke!

Geef een reactie

