PAB


PAB staat voor Persoonlijk Assistentie Budget.
Een tegemoetkoming van de overheid waarmee we hulp kunnen financieren om een wat “normaler” gezinsleven te benaderen.

Helaas moet je door een hele papiermolen en keuring om zelfs maar in aanmerking te komen voor toekenning van het budget en dan begint het wachten.
Want er is inderdaad een wachtlijst.
5 jaar hebben wij op die wachtlijst gestaan.

En net op tijd kregen we vorig jaar groen licht: toen ik plat moest liggen konden we een assistent aannemen.
’t Was een goeike 🙂
Maar in december kwam er een einde aan haar tewerkstelling, onder andere door de afstand tussen onze nieuwe woonplaats en haar woonplaats.

Wij zijn nu dus op zoek naar een nieuwe assistent(e).
En dat is niet zo makkelijk.
In tussentijd steek ik een tandje bij, maar met mijn tegenwoordig tamelijk onrustige wolf en de komst van Flavieke is het bij momenten pittig.
Verder zoeken dus!

9 gedachtes over “PAB

  1. Och! Zwijgt mij er van!
    Doot omstandigheden hier (geen lacher) hebben ze aangeraden een prior in te dienen.
    Daar ben ik volop mee bezig. Ik zie er scheel op.
    Bij ons thuis hebben ze 3 jaar op wachtlijst gestaan… Dat ge denkt “maar serieus!”
    Sommige mensen krijgen dat budget en doen er niks mee, anderen hebben het zo hard nodig maar krijgen het niet…
    Assistenten heb ik hier bij de vleet, ik was zelf ook assistente vroeger.
    Maar nu werk ik, anders zou ik jullie graag helpen hoor
    xx

Geef een reactie

