Slapen in de wolken (bis)


Bij de publicatie van mijn vorig stukje ging er iets mis…
Zoals zij opmerkte krijg je enkel de titel te zien 😦
Mijn eerste versie van “Slapen in de wolken” ging in rook op, hoe toepasselijk kan het zijn?

In de loop van de namiddag stroomden de aansporingen toe.
Blij dat jullie me gemist hebben 😉

Tweede poging dus. Hier gaan we!

Eind januari en ik “moest” mijn uitdaging al stopzetten…
Ik had er wel een heel goeie reden voor: wij verbleven enkele dagen in de wolken!


Inderdaad: je leest het goed!
Wij verbleven enkele dagen in Villa Rozerood, een respijthuis voor ernstig zieke kinderen en hun gezin.
Ons dossier was al enkele jaren geleden “rond”, maar het was ons alleen nog niet gelukt lang genoeg uit het Buitenverblijf te blijven om te durven boeken 😉
In horrorjaar 2013 lag Kadeeke iets te vaak in het buitenverblijf en in 2014 maakten de complicaties in de zwangerschap van Flavie dat ik er wat te vaak was…

Maar 2015 was nog niet goed begonnen of we hadden de knoop doorgehakt: we gaan!
Ok, het is winter, maar de warmte waarmee we ontvangen werden maakte dat allemaal goed.
Kadeeke kon en mocht er gewoon zijn heerlijke zelf zijn, geen gestaag, geen ge-sjsjsjsj in het voorbijlopen.
Fijn.

We logeerden in de Wolkenkamer, een ontwerp van de veel te vroeg overleden Kaat Tilley.
Een kamer voor mij, Grote Kadee en Flavie, een kamer voor Kleine Kadee en een badkamer, volledig geschilderd en gesculpteerd in de wolken.
Magisch, mysterieus en ook gek genoeg ook een heel klein beetje claustrofobisch bij momenten.
Ik probeerde er wat foto’s van te maken, maar het bleek niet zo makkelijk vast te leggen.

Het zicht op de kleerkast vanuit ons bed:

image

Flavieke haar bedje:

image

En het plafond:

image

Prachtig was het!

We hebben genoten, gewandeld, gesnoezeld, geknuffeld, gepraat met andere ouders, Kleine Kadee en Flavieke uitgebreid laten genieten van het heerlijke bad, …
Er was ook tijd en ruimte voor Grote Kadee en mij om eens te gaan wandelen en net niet weg te waaien op de verlaten dijk. De kinderen bleven in de Villa, bij het vaste personeel (verpleegkundigen, keuken, omkadering, …) en de vrijwilligers (die kwamen knutselen, snoezelen, wandelen, muziek maken, spelletjes spelen, …).

Dit weekend waren er ook opnames voor Vlaanderen Vakantieland.
Uitzenddatum 14/2 of 21/2. Wie weet ziet u ons voorbijflitsen! 🙂

Het heeft deugd gedaan. Dat we teruggaan staat nu al vast!
Misschien dat we dan wel wat warmer weer bestellen 🙂

2 gedachtes over “Slapen in de wolken (bis)

Geef een reactie

