Magenta


Gisterenavond ging ik naar een infosessie van het Magenta-project.
Het MPC waar Kleine Kadee elke dag naartoe gaat heeft een vormingsaanbod voor ouders, en deze avond kaderde hier in.
Ik vind dat top, al is het door de grote diversiteit aan beperkingen binnen het MPC soms wel een uitdaging om er die dingen uit te pikken die passen bij de aard van de beperkingen van Kadeeke.
Ik zou niets liever willen dan bijvoorbeeld SMOG (spreken met ondersteuning van gebaren) kunnen gebruiken bij mijn kleine man, maar dat kan nu eenmaal niet.
Gelukkig stonden er heel wat dingen in het lijstje die wél mijn aandacht trokken en zo op het eerste zicht binnen zijn mogelijkheden vallen.

Maar goed, Magenta dus.

Als er nu één avond was waar ik veel volk verwacht had, was het deze.
We waren met 2 mama’s.
Twee ja.

Magenta gaat over het omgaan met tijd en deze indelen, time management voor gezinnen met een kind met een beperking.
Ik vond het ook niet zo evident om daar ’s avonds nog tijd voor vrij te maken, maar het gegeven boeit me wel.
Bovendien had ik al verschillende ouders onwaarschijnlijk enthousiast gehoord over het project, dus daar zat ik 🙂

Het was voor mij een interessante infosessie, en ik overweeg sterk de workshopreeks te gaan volgen. Liefst samen met Grote Kadee.
Want ondanks het feit dat ik thuis ben, heb ook ik vaak het gevoel dat een dag gerust enkele uurtjes meer zou mogen bevatten en dat ik achter mezelf aan hol…
Ik ga beginnen met het boek eens goed door te nemen denk ik…
En dan keihard hopen dat er een reeks workshops hier in de buurt zal gepland worden 🙂

3 gedachtes over “Magenta

Geef een reactie

