Zum kotzen…


Andere woorden heb ik er niet voor.

Ik ga niet de blog van Miet klakkeloos kopiëren, daarvoor schrijft ze zelf veel te goed.
Maar hoe ruimer dit onderwerp een forum krijgt hoe beter.Even kaderen: eerst was er een (uiteraard kleine) uitkering en bijhorende vrijstelling voor werklozen die door hun taak als mantelzorger geen job konden zoeken.
Het wettelijk kader daarrond kon beter, maar helaas: het werd nog slechter! Deze vrijstelling werd nl afgeschaft.
Na wat gekibbel en een heuse mediastorm kwam een zekere politicus terug op zijn woorden en werd de vrijstelling terug ingevoerd.

Maar als ik nu bij Miet lees op haar blog en op Facebook hoe de heren en dames politici reageren op het hele gegeven, is overduidelijk dat ze geen flauw idee hebben wat het is, mantelzorg opnemen.
Mottig word ik er van.

Ik hou me normaal ver van alles wat nog maar naar politiek ruikt, maar ik kan niet anders dan hierover schrijven.

Want het raakt me. Tot in mijn diepste ik.

Zoals gezegd, het gaat niet over mij. Ik “dop” niet.
Maar het zou even goed over mij kunnen gaan.

Dames en heren politici die blijven beweren dat de zorg voor een zwaar ziek gezinslid combineerbaar moet zijn met werken: denk 2 keer (of misschien 3 keer?) na voor u dingen verkondigt over een onderwerp als dit.
U weet duidelijk niet waarover u spreekt.

Blij voor u.

Ik zou het mijn kind niet aandoen, maar u zou eens een week (1 weekje maar) de zorg voor hem moeten opnemen. Misschien hebt u dan een heel klein beetje een idee van wat de zorg inhoudt. Al is het dan nog maar alleen de praktische zorg.

Degoutant…

2 gedachtes over “Zum kotzen…

Geef een reactie

