Uit het leven gegrepen


Vandaag ging ik boodschappen doen. In de Colruyt.
Jaja, ook voorschrijvende moeders moeten boodschappen gaan doen.
Ik manoeuvreerde mijn karretje met daarin de maxi cosy met daarin Flavie van de ene gang naar de andere en kwam zo in de gang van het brood.


Daar stond een man met een lijstje in zijn hand, de mens was duidelijk de kluts kwijt.
Hij stond met zijn rug naar het brood en vroeg aan een man-van-de-colruyt-in-stofjas waar hij bruin brood kon vinden.
De man-van-de-colruyt-in-stofjas schoot die mens welwillend ter hulp en gebaarde achter hem naar het brood. Daar is het brood meneer.
Jamaar, hebde gijle geen vers brood jonk?
Nu moet u weten dat de beste man zich voor een ware muur van verse broden bevond, dus dat was een ietwat bizarre vraag, daar…
De man-van-de-colruyt-in-stofjas ging met de man tot vlak bij het brood en zei dat dat allemaal verse broden waren, de dag zelf gebakken.
Maar dat moet ik ni hebben, ik wil een gesneden brood. Een simpel, gesneden, vers, bruin brood.
Bij Colruyt moet je zoals in veel supermarkten je brood zelf in de broodsnijmachine snijden, dus de man-van-de-colruyt-in-stofjas wees naar de broodsnijmachine en zei dat hij zelf zijn vers brood mocht snijden, daar in die machine.
De man was echter niet akkoord.
Maar enfin, verkoopt gij nu geen gesneden brood??? Waarom ligt dat hier niet in de rekken?
Mijn dochter doet normaal de boodschappen en nu heeft ze op het briefje geschreven dat ik een bruin gesneden brood moet meebrengen.

En. Dat. Is. Hier. Niet.

Ik heb het ze samen verder laten uitzoeken, die man en de man-van-de-colruyt-in-stofjas.
Over het algemeen zijn ze daar trouwens ontzettend vriendelijk, die mensen in die stofjassen.
Het zal dus wel goed komen met hen en met dat brood.

Al had ik een beetje compassie met de man.
Die mét en die zonder stofjas…

3 gedachtes over “Uit het leven gegrepen

Geef een reactie

