Over carnaval en nog wat vertellementen


Afgelopen was het Carnaval in de hometown van Grote Kadee.
Dat is een Grote Gebeurtenis waar maandenlang naar wordt uitgekeken.
Grote Kadee nam speciaal verlof tot en met woensdag, zodat hij goed kon uitrusten alvorens weer te gaan werken (carnaval duurt tot dinsdagmorgen).
Kleine Kadee ging naar de kortopvang en ik ging met Flavie enkele dagen op bezoek in Limburg.
Dat was toch het plan…


De Kleine Kadee-fans kan ik alvast geruststellen: over hem valt niks te melden buiten het beleven van een heel fijn weekend in de kortopvang.

De Grote Kadee-fans kan ik melden dat hij zaterdag naar het brouwen van de prins ging (jaja, diene mens wordt gebrouwen) en zondag een fijne stoet zag met de bende-van-altijd.
Zondagavond keek hij denk ik iets te diep in het glas en was hij vrij “vroeg” thuis… waarop hij maandagmorgen wakker werd met een pijnlijke knie…
Daarover straks meer.

Flavieke en ik hebben ons ook goed geamuseerd: zaterdagvoormiddag vingen we op bezoek bij een tweelingmama die 2 kadetten van dochters heeft en ook een terras zoals wij het zouden willen.
De dochters waren in hun nopjes met de “echte baby” in huis. En ik deed inspiratie op voor ons terras…
Er werd dat weekend ook nog gewandeld, geshopt (Kleine Kadee doet binnenkort zijn eerste communie!), gekookt, gebabbeld, … en helaas ook keihard gehuild, wat zeg ik: gebruld!
Flavie had een verkoudheid toen we vrijdag vertrokken.
Daar kan je, naast goed kleden, neus spoelen met fysiologisch serum, … niet zo heel veel aan doen.
Dat spoelen vond ze maar niks, ik moest zelfs niet proberen in de buurt van haar neus te komen! (Vertelde ik al dat ons Miss een willetje heeft???)
Maar tegen zondagnacht was er volgens mij iets anders aan de hand. Ik dacht spontaan aan een oorontsteking.
Maandagvoormiddag belde ik onze huisarts, maar daar was het blijkbaar vollen bak: ik kon pas om half twaalf (’s avonds ja!) gaan…
Andere huisarts gebeld en daar kon ik in de namiddag terecht.
Ik vertrok dus zo’n beetje hals over kop, belde eerst nog naar Grote Kadee en vernam dat hij naar huis kwam, want die knie was niet ok.
Bij de dokter werd mijn vermoeden bevestigd: een oorontsteking! 😦
Flavie kreeg een puf en antibiotica voorgeschreven en er werd hard geduimd dat Kleine Kadee die beestjes niet zou krijgen.

Twee keer raden: Flavie sliep die nacht weer door! 💜

Tegen dinsdagmorgen was ik zelf zo slap als een vod.
Weer telefoon naar onze huisarts. Ik kon om kwart over elf (inderdaad: ’s avonds) gaan?
Ik belde toch nog even naar die dokter van maandag, je weet maar nooit 😉
Daar mocht ik een stuk vroeger gaan en kreeg ik het verdict dat ik al vreesde: griep.
Ik steek deze week dus in bed zo veel en zo vaak ik kan.
Grote Kadee zijn verlof kwam goed van pas, am had hij er zelf waarschijnlijk liever een andere invulling aan gegeven…

Straks komen opa en oma en dan kruip ik weer mijn bed in.
Griepbeesten bestrijden!
Geeuw…

2 gedachtes over “Over carnaval en nog wat vertellementen

  1. Bah,een griep moet je echt uitzieken, valt weinig aan te doen! Hopelijk ben je er ondertussen al bijna terug bovenop! Wat een uren zeg, die dokter van je. Ik heb dat nog nooit gehoord, dat iemand om 23.30 nog bij de dokter kan! Moet die niet slapen??

Geef een reactie

