Weekend


Kleine Kadee ging dit weekend nog eens “op weekend”.
Tijd voor de rest van ons gezin om het even wat rustiger aan te doen, Grote Kadee kon verder rusten van zijn longontsteking en als het even wat beter ging konden we eindelijk eens wat nieuwe kleren kopen voor de papa van onze weldra-communicant of eens gaan kijken voor tegels in onze nog af te werken badkamer.

Hmz…
Weekend. Uitrusten. Kortverblijf.
U weet hoe laat het is dan?

We maakten het inderdaad al een aantal keren eerder mee…

Gisteren reden we op de E40 richting tegelwinkel tijdens een van Grote Kadee zijn betere momenten.
Hij was stil.
Reageerde niet echt op wat ik zei.
En kreunde ineens.

Hij stopte aan een parking/restaurant/tankstation en toen kwam het: hij had zo’n rare pijn in zijn onderbuik, het trok door naar achteren, …
Er ging bij mij direct een alarmbel rinkelen.
Een jaar of 9 geleden heeft hij dat nog eens voorgehad. Hij belde me toen op mijn werk of ik alsjeblieft naar huis kon komen, NU, want hij had zo’n pijn. Hij had toen een niersteen.
Ik stelde voor het stuur over te nemen en rechtsomkeert te maken.
Dat van dat stuur, daarmee ging hij akkoord. Maar “het zou wel gaan” en ik moest doorrijden naar de tegelwinkel.
We waren nog niet goed en wel terug op de E40 of hij zei al dat we toch beter naar huis gingen. NU.

Dat deed ik dus.
Thuisgekomen belde ik eerst de thuisverpleegster, kwestie van te weten wat best te doen en de dokter van wacht te kennen, en dan de dokter van wacht.
Die kwam vrij snel en met een spuit Buscopan en een voorschrift voor pijnstillers waren we rond.
Ik vertrok met Flavie naar de apotheker van wacht en dat was dan het weekend.
Want hoewel de pijn draaglijker is, denk ik niet dat er hier dit weekend nog veel zal bougeren.

Rust en kalmte, dat zal hem het meest helpen.
En een dikke stamp tegen Murphy zijn kont, want die heeft ons nieuwe adres blijkbaar toch weten te onderscheppen, de smeerlap!

3 gedachtes over “Weekend

  1. Zucht, wij hebben het hier dit jaar ook nog eens voorgehad, toen de zoon een paar maanden oud was en ik twee weken voordien al zelf was afgevoerd met de MUG midden in de nacht. De man moest ook naar spoed, want de spuiten van de dokter van wacht hielpen geen steek. Gelukkig plaste hij het onding de dag nadien uit, want anders had het een pijnlijke ellendige week kunnen zijn!
    Hopelijk voelt de Grote Kadee zich ook snel weer beter …

Geef een reactie

