In perspectief


Ik loop al een goeie 37 jaar rond met een flinke bos krullen.
Prachtig volgens de een, slordig volgens de ander.
Zelf heb ik er een haat-liefderelatie mee 🙂

Ergens in december vorig jaar liet ik mijn haren ontkrullen.
Steil haar… jàren heb ik daarvan gedroomd!
Ja, er was altijd wel de kapster die er een uitdaging in zag die krullen er uit te föhnen, maar dat was verspilde moeite: ik was nog niet goed en wel thuis of die krullen kwamen er al terug door…

December vorig jaar dus.
Een chemische ontkrulling met iets van bamboe-extracten om het een minder schadelijke indruk te geven 😀
Eerlijk is eerlijk: het was zeer geslaagd! Iedereen was positief over het resultaat.
Sommigen zelfs iets té positief: “Jaja, je haar zit veel  beter zo. Nu zit er tenminste eindelijk een soort model in je haar!”

In maart was dat “model” alweer wat verdwenen en maakte ik een nieuwe afspraak bij de kapper. Dat steile haar vond ik wel goed, en aangezien er nu effectief een model in geknipt kon worden wilde ik voor een “pixie haircut met lange bles” gaan (lieve lezers, Google is uw beste vriend!).

Helaas pindakaas…
De kapster en ik hadden en andere interpretatie van dat kapsel (ook al had ik foto’s mee) en mijn krullen grepen hun kans: een kort kopje, yihaaaa!
De kapster in kwestie brushte mijn haren en dan was het nog ok, maar sinds ik het heb gewassen is het om zeep.
Zelf kan ik niet brushen (geloof me: als je 37 jaar met krullen rondloopt heb je dat al wel meer dan 1 keer geprobeerd), en nu loop ik dus rond met een kort kopje met krullen.
Helemaal niet wat ik gedacht had dus.

Gelukkig heb ik de laatste jaren genoeg relativeringsvermogen ontwikkeld om de dingen in perspectief te zien en te beseffen:
– dat het “maar” haar is
– dat er mensen zijn die hun rechterarm zouden geven voor mijn krullen
– dat haar gelukkig groeit
– dat die kapper nog altijd chemische bamboe-extractdinges ontkrullingen doet

Effe wachten tot mijn lokken weer wat langer zijn dus, en dan doen mijn krullen weer de grote verdwijntruc! Yihaaa!

7 gedachtes over “In perspectief

  1. Miss steil haar die krullen wil 🙂 en met krultang in de weer is om er toch een beetje slag in te krijgen,…….wat kan ik zeggen,..volgens mij zijn krullen geweldig,…je haar ligt altijd goed want het maakt niet uit of de krul nu naar binnen of buiten valt :-),…en je moet het toch niet kammen want dat gaat niet 🙂

Geef een reactie

