Eerlijk is eerlijk


Eind vorig jaar heb ik me heel erg boos gemaakt over het probleem van mensen die onterecht op de parkeerplaatsen voor mensen met een beperking gaan staan.

Ook aan het ziekenhuis.

Daar kwam flink wat reactie op. Het bericht ging zelfs eventjes viral op Feestboek.
En dat is fijn, maar dat lost natuurlijk fundamenteel niets op aan het probleem…

Ik trok mijn stoute schoenen pen aan en stuurde min of meer mijn blogstukje naar de ombudsdienst van het ziekenhuis.

Ik kreeg een vrij standaard antwoord terug (tja, zo’n ombudsdienst heeft natuurlijk ook geen toverstokje, helaas).
Maar kijk: vorige week moesten wij terug naar het Buitenverblijf (op controle) en wat ik toen meemaakte overtrof mijn stoutste verwachtingen!
Aan de hoofdingang is een kleine parking die altijd al voorbehouden was voor mensen met een beperking (en geldige kaart).
Die parking waar die andere mensen dan gingen staan weet u wel?

Deze keer stond er een blok die de ingang versperde.
Intern begon ik al lichtjes te grommen, maar er kwam zowaar een man-in-uniform naar onze auto, ik toonde onze parkeerkaart en hopla, de blok werd opzij geschoven.
Eva kon netjes parkeren en wij binnen.

Aan het einde van onze daguitstap Jette (ah ja, wij gaan nooit voor 1 consultatie, als we er dan toch zijn doen we ze ineens allemaal mwoehaha) was de parkeerwachter verdwenen.
Lichte paniek, want de nadarhekken waren met een slot aan mekaar geketend.
Maar daar kwam al een mannetje van de security die de boel voor ons opende zodat we makkelijk konden wegrijden.

Super!

Geweldig!

Heerlijk!

Als het goed is moeten we het ook zeggen, toch?

6 gedachtes over “Eerlijk is eerlijk

Geef een reactie

