‘k Zag twee beren…


Flavie is vandaag 11 maanden oud.
Ze eet al een tijdje flink boterhammen, al heeft ze soms wat aanmoediging nodig.
Als ze haar zinnen er niet op zet, blijven de lippen strak gesloten, maait ze met haar armen en draait ze haar hoofd weg van de boterham die je haar aanbiedt.

Eén ding brengt keer op keer soelaas: zingen van “‘k Zag 2 beren”.

Dat liedje (en dat liedje alleen) maakt dat ze vlotjes haar mond opent voor een volgende hap.
Er wordt hier dus weer heel wat afgezongen 🙂
Alle beesten waar ik een passend rijmwoord bij kan verzinnen passeren hier de revue, in de gekste combinaties.
Maar als dat maakt dat Flavieke haar boterhammen op eet, is dat dik ok voor mij.
Bovendien vindt ze het zingen op zich ook heel leuk.

Gisteren was ik weer van Radio Mama aan het doen. Al een minuut of 10 werd er gezongen over beren en mussen en apen en libellen en krokodillen en haaien en nog veel meer beesten.

Tot ik besefte dat het raam open stond.

Ik stopte midden in een zin en hoorde toen de fanclub van mijn dochter “hihihi, hahaha, ik stond erbij en ik keek ernaar!” mompelen 🙂

Volgens mij gaan wij nog vrienden worden, als ze hun manieren houden! 😉

3 gedachtes over “‘k Zag twee beren…

Geef een reactie

