Tomati tomata tomatutti


Gisteren was een dagje Kleine-Kadee-mama-quality-time.
Want hoe zeer ik ook bewust mijn aandacht probeer te verdelen tussen Kleine Kadee en Flavie, de leeftijd van baby-zus maakt nu eenmaal dat zij vaak met het grootste deel van de aandacht gaat lopen…

Gisterennamiddag was exclusief gereserveerd voor Kadeeke.

Kleine Kadee ging met mama naar Kapitein Winokio!!!

Vriendin L had ons meegevraagd en hoewel het direct serieus kriebelde bij mij om volmondig “Jààà!” te antwoorden, bekropen er mij direct toch ook een aantal twijfels…
Zou hij dat aankunnen, zo veel lawaai? Zo veel volk?
Zou hij niet te veel aanvallen doen?
Zou hij daar “bekeken” worden en zou ik daartegen kunnen?
Zou…?

Ik gooide mijn twijfels overboord in het kader van “wat we niet proberen weten we niet” en zei effectief volmondig “Jààà!”.
Grote Kadee zou met Flavie op bezoek gaan bij opa en oma, en zette ons eerst af aan het cultureel centrum van dienst.

Het moet gezegd: ’t was goed geregeld.
Hij kon vlotjes met de rolstoel naar binnen, we mochten met het hele gevolg iets vroeger naar binnen, zodat we ons wat makkelijker konden installeren (we zaten op de eerste rij, rolstoel kon netjes geplaatst worden) en ze kwamen dan zelfs nog een keer extra vragen of alles ok was.

En dan was het zover, Mevrouw Poes, de Kapitein en de Matrozen-van-dienst kwamen op het podium.
Heel even voelde ook ik me terug een jaar of 5 🙂
Het duurde eventjes maar ineens gaf Kleine Kadee blijk van herkenning.
De liedjes, de stemmen, de muziek, …

Kleine Kadee is dol op accordeon. Niet het schlager-festival accordeon genre, maar de meeslepende melodieën die Ivanof uit zijn accordeon tovert.
Smile van oor tot oor, hij hield stevig mijn hand vast maar liet zijn arm soepel genoeg om samen te “dansen”, luidop lachen, trappelen, …

Mijn angsten waren voor niks nodig: hij is niet aangestaard, hij heeft geen enkele aanval gedaan, hij vond het overduidelijk fijn, hij heeft zelfs van een klein meisje (een jaar of 2 oud???) een voetmassage gekregen ❤

Achteraf mocht hij – net als alle andere kindjes – op de foto met de Kapitein en met Mevrouw Poes. Die deden heel gewoon tegen Kadeeke, zoals het hoort, en dat was zoooo fijn voor mama 🙂

Ik heb keihard mijn batterijen opgeladen gisterennamiddag (al was ik – en Kadeeke ook – doodmoe toen we thuiskwamen).
Dikke dankjewel K en L!
Dikke dankjewel Kapitein & Co!

6 gedachtes over “Tomati tomata tomatutti

Geef een reactie

