Veilig(er)


En toen was het ineens zomer in België.
Hoogzomer.

Ik ben niet gemaakt voor zo’n temperaturen, de meeste mensen niet denk ik.
Kleine Kadee speelt van strandvakantie op school. Gisteren heeft hij in het zand gelegen (dat was goed te zien aan zijn “spoor” in bed 🙂 ) en daarna met zijn benen en zijn voeten in het water. Hij vond het blijkbaar gewéldig.

Flavie heeft meer last van de warmte. Ze draait en keert, drinkt gelukkig veel meer (woehoe, ze kan sinds deze week uit een beker drinken!!!) en jammert en klaagt ’s avonds tot een uur of 10…

Ze “kruipt” ondertussen ook. Niet meer op handen en knieën zoals ik een tijd geleden schreef, maar we zitten met een poepschuiver…
Kinesisten en pediaters en nog wat -isten en -aters zijn daar niet zo voor, ik weet dat wel, maar als zij beslist zich zo voort te bewegen, dan valt daar weinig aan te doen.
Want als ik haar op haar buik leg, dan zit ze binnen de kortste keren weer op haar achterste en schuift ze vrolijk rond 🙂 (zei ik al dat ze een eigen wil heeft?)
Als ze er zin in heeft kan ze flink wat vaart maken, en in combinatie met een groot open schuifraam (met aan de buitenkant een dikke meter vrije val naar beneden wegens nog geen aangelegd terras) is dat niet zo’n fantastische combinatie.

Vandaag komen ze de vliegenramen installeren.

Prima timing 🙂

Ze is veilig(er), al trekt madam zich ook al graag recht tegenwoordig en om haar nu met haar vol gewicht tegen zo’n vliegenraam te zien leunen, dat is het precies toch ook niet helemaal…

Nog enkele dagen puffen en zweten. Tegen zondag is het “maar” 25 graden meer 🙂
Eerst zaterdag nog: 35°C en meer.
Die dag komt Make a Wish voor Kadeeke.
We gaan smelten denk ik, letterlijk en figuurlijk…

Een gedachte over “Veilig(er)

Geef een reactie

